RusLine åpner St.Petersburg - Oslo S16

Re: RusLine åpner St.Petersburg-Oslo S16

Diskusjon om russisk flysikkerhet hører helt sikkert hjemme i en engen tråd, og bør styres av statistikker, fakta og relevante sammenligninger isteden for fobier og oppfatninger.

Det nye flytilbudet mellom OSL og LED kommer nok fordi en del andre flyselskap reduserer på Russland. DYs nedlagte rute til Petersburg er nevnt. SAS reduserer på Russland. Air Baltic er i tillegg blitt nesten borte fra Norge. Med dem var det lett å komme seg videre til Russland via Riga.

Som turistmål er Petersburg i en total særklasse for de som ønsker å oppleve en stor europeisk kulturby på linje med Wien og Praha. En annen ting er at rubelkursen for tiden er så lav at man virkelig kan bo og spise bra i Russland til nokså greie priser.

Hvis jeg ikke husker feil var det vel en russisk maskin med et ishockeylag som gikk i bakken for noen år siden.
Etter hva jeg husker var det dårlig russisk drivstoff som var skylden i det. (Rett meg gjerne hvis jeg tar feil her

Det skal retfærdigvis siges, at det var var pilotfejl ! Det samme gjalt den
Airbus, som styrtede ned da kaptajnen lod sin søn sidde i venstre stol
i cockpittet en stund; sønnen kom uheldigvis til at røre ved en knap, som
han ikke skulle have rørt ved (SU593)!
Aeroflot er muligvis helt ok i dag, men da jeg husker det skrammel,
de fløj med på Kastrup i gamle dage, er min opfattelse desværre negativt
påvirket ! Nu har jeg været i LED (Skt. Petersborg) - med SK - så
det er uaktuelt for mig. Men byen er absolut et besøg værd, og
glem ikke de spændende steder uden for byen (Peterhof og Pushkin).

Diskusjon om russisk flysikkerhet hører helt sikkert hjemme i en engen tråd, og bør styres av statistikker, fakta og relevante sammenligninger isteden for fobier og oppfatninger.

Det nye flytilbudet mellom OSL og LED kommer nok fordi en del andre flyselskap reduserer på Russland. DYs nedlagte rute til Petersburg er nevnt. SAS reduserer på Russland. Air Baltic er i tillegg blitt nesten borte fra Norge. Med dem var det lett å komme seg videre til Russland via Riga.

Som turistmål er Petersburg i en total særklasse for de som ønsker å oppleve en stor europeisk kulturby på linje med Wien og Praha. En annen ting er at rubelkursen for tiden er så lav at man virkelig kan bo og spise bra i Russland til nokså greie priser.

airBaltic flyr opptil fire (4) ganger om dagen fra OSL? Samtidig med stasjoner som BGO,SVG og AES?

19 ukentlige for å være nøyaktig. 152 Dx7, 160 D og 165 Dx6

Er det fortsatt satt opp 1 juni? Ser ingenting er lagt inn i avgangsdetaljer på osl.no på 1 juni.

Jeg er litt bekymret da jeg skal med den 1 juni, mener Rossya trak seg ganske nærme avgang for noen år siden. Hvem er det som handler Rusline?

Aviator. Og vi er godt i gang med testing og forbredelser.

Så var det oppstart idag. Ser ut som det er VQ-BFB som får æren av første turen.

Jeg skulle egentlig vært med på 1 juni men ble syk :( Hater å bli syk før man skal reise...

Lurer på om de primært saster på russere som skal til Norge her?

Er det sesong eller helårsrute?

Sammen med BMI sin E145 ;)

Ruten er nok en grei butikk side den går enda og vi er over på vintersesongen

Ser ut som denne stort sett har gått 2x ukentlig i vinter, og det virker som ruten har funket for til sommeren så øker de til 5x ukentlig

Last edited:

Men de har vel i stillhet blitt borte fra ruten. Ikke sett de på lenge

Re: RusLine åpner St.Petersburg - Oslo S16

Noen som har testet denne ruta og kan rapportere?

Testet den i vinter ene veien. Sliten og ganske møkkete CRJ. Fikk en tørr sandwich mener jeg å huske. Men avgang på tid og alt fungerte som det skulle.

Selvfølgelig er direkte alltid å foretrekke, men Finnair via HEL på returen var vel egentlig en bedre opplevelse.

Last edited:
Back