Siden du ikke kommer til å få bare ett reply med to svar uansett, så kommer jeg med et slightly OT svar. Lengste banen jeg har brukt tror jeg den ene på KVCV med drøyt 15.000 fot eller nesten 4600 meter. Moro når man trenger mindre enn 2000 fot for å ta av Denne kommer nok med på lista over de lengre banene.
Også litt morsomt at den korte tverrbanen "bare" er 2800 meter.
Muroc Army Air Field has many long runways, the longest of which, KEDW, is the world's longest runway stretching a runaway 7.5 miles or 12.1 kilometers in length.
Hei! Lengste strekning som flys non-stop er Singapore Airlines flight SQ21 EWR-SIN. 16.600 km og en flytid på 18 timer og 40 minutter. Maskinen er een 340-500.
Rullebane med asfalt/betong-dekke, eller gjelder også uttørkede innsjøer? Om en inkluderer det siste skal rullebanen ute på den uttørkede innsjøen ved Edwards AFB være den lengste.
Lengste rullebane med asfalt-/betongdekke som jeg vet om er Ramenskoye utenfor Moskva, med en betongrullebane på 5403 meter.
Originally posted by Twin Otter
Og hva er den nåværende lengste direkteruten som kan flys nonstop?
Hei! Lengste strekning som flys non-stop er Singapore Airlines flight SQ21 EWR-SIN. 16.600 km og en flytid på 18 timer og 40 minutter. Maskinen er een 340-500.
Verdens lengste rullebane ligger på en Natobase i Spania ifølge Fast & furious6.
Har akkuratt sett filmen og der er det en 13 minutter lang action scene med ett fly som kjører nært takeoff hastighet ned en rullebane, Lurte veldig på hvor lang rullebanen måtte være så googlet det og heldigvis har noen regnet det ut for meg. Den er smått utrolige 28.829 miles lang altså 46,396km.. Imponerende.
Verdens lengste rullebane ligger på en Natobase i Spania ifølge Fast & furious6.
Har akkuratt sett filmen og der er det en 13 minutter lang action scene med ett fly som kjører nært takeoff hastighet ned en rullebane, Lurte veldig på hvor lang rullebanen måtte være så googlet det og heldigvis har noen regnet det ut for meg. Den er smått utrolige 28.829 miles lang altså 46,396km.. Imponerende.