• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Røyking på Bodø Lufthavn

Green1

ScanFlyer Blue
Røyking på Bodø Lufthavn

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104039

Fatter ikke at Avinor gidder å gå ut med den slags info - tror de har en dårlig sak hvis de skal trekke folk i lønn på grunn av røyking..........

Re: Røyking på Bodø Lufthavn

det er jo ikke snakk om "lønnstrekk for å røyke", men straff for overtredelse av enten Bestemmelser for sivil luftfart ved å røyke utendørs (som jo er farlig!) eller røykeloven - som jo er norsk lov.

Hehehe, han der var eg faktisk i forsvaret saman med!:) Ahh... Those were the days on Værnes:)

Denne Hagen høres ut som han er inspirert av stalinistisk maktutøvelse.

Originally posted by CK
det er jo ikke snakk om "lønnstrekk for å røyke", men straff for overtredelse av enten Bestemmelser for sivil luftfart ved å røyke utendørs (som jo er farlig!) eller røykeloven - som jo er norsk lov.

Enig med deg CK. Røyking "Airside" er forbudt !! Røyking i terminal er i henhold til Røykeloven forbudt. Dette burde det faktisk være greitt å forholde seg til. Jeg mener de ansatte på Bodø Lufthavn forholder seg til dette, og da blir det litt søkt at VG lager en sak av dette. Forøvrig er Asgeir en "ihuga røyker" og sikkert en like stor motstander av røykeloven som andre røykere.

Jeg røyker selv og kan ikke si annet enn at dette virker fornuftig. Er det røykeforbud så er det røykeforbud. Her er det også velbegrunnede røykeforbud. De kan jo bare gå dit det er lov å røyke. Det gjør jeg når jeg skal ha meg en røyk i arbeidstida, "...på anvist og dertil egnet plass.." som det heter.

Helt greit synes jeg. Røyker ikke selv. Loven er til for alle...og det er nok av dem "som bare skal....".

Er jo mange andre som ikke har anledning til å røyke.

Sanksjonene burde en kanskje se på......regner med at en har kommet med tilbud om røykeavvenningskurs og gulrøtter til de ansatte også.

Så utsagnet "De beinharde reglene gjelder ikke på andre norske flyplasser" stemmer ikke?

Back