• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Røykfullt i SK937

Re: Røykfullt i SK937

Det vil jeg tro blir endel..:p Men det betyr vel en 340 på bakken et par dager igjen det der?
 
Re: Røykfullt i SK937

Hehe.. forhåpentligvis.. men hvis det er all røykutviklinga som skal til, så ville jeg anbefale å sende alle FA på rundstykkestekekurs...:D
 
Re: Røykfullt i SK937

Det må ha blitt noen dyre rundtstykker, eller er disse maskinene så lette at de kan lande uten å dumpe fuel så tidlig?

-A
 
Re: Røykfullt i SK937

Ref. tidligere tråd har den vel 80-100t fuel el.l. når den skal over dit, så det høres tungt ut, men noen andre vet vel?!
 
Re: Røykfullt i SK937

Maks fuel capacity på våre 340'er er 111 tonn. En SEA-flight vil normalt ha med seg rundt 70-75 tonn. Dumping av fuel ned til maks landingsvekt i dette tilfellet vil kreve bortimot en time. Med røykutvikling i flyet vil man nok ned så fort som mulig, og så lenge rate of descent ved touchdown er innen visse verdier, så rekker det med en forholdsvis enkel inspeksjon etter en overweight landing.
 
Back
Top