Røykfullt i SK937

Re: Røykfullt i SK937

Det vil jeg tro blir endel..:p Men det betyr vel en 340 på bakken et par dager igjen det der?
 
Re: Røykfullt i SK937

Hehe.. forhåpentligvis.. men hvis det er all røykutviklinga som skal til, så ville jeg anbefale å sende alle FA på rundstykkestekekurs...:D
 
Re: Røykfullt i SK937

Det må ha blitt noen dyre rundtstykker, eller er disse maskinene så lette at de kan lande uten å dumpe fuel så tidlig?

-A
 
Re: Røykfullt i SK937

Ref. tidligere tråd har den vel 80-100t fuel el.l. når den skal over dit, så det høres tungt ut, men noen andre vet vel?!
 
Re: Røykfullt i SK937

Maks fuel capacity på våre 340'er er 111 tonn. En SEA-flight vil normalt ha med seg rundt 70-75 tonn. Dumping av fuel ned til maks landingsvekt i dette tilfellet vil kreve bortimot en time. Med røykutvikling i flyet vil man nok ned så fort som mulig, og så lenge rate of descent ved touchdown er innen visse verdier, så rekker det med en forholdsvis enkel inspeksjon etter en overweight landing.
 
Back
Top