Røykfull mandag

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Røykfull mandag

……dessverre kom en gammel kjenning på besøk, skogbrann røyken, AQI over 150 nå,vi har har jo vært kjempeheldige i sommer kun en dag inntil nå. I tillegg er den første Orkanen på 80 år på vei innover sør California, sitter Standby for fly ned å hjelpe svoger som dro ned til Palm Springs som ser ut til å få det værste.

Allerede nå i ettermiddag er det ille. Ellers ble det en liten utfordring i vår plan om 80% elektrisk bil kjøring, den lille Italienerinnen fant en Jaguar XK 8 med 27K Miles - cabriolet, rød metallic med lys beige skinn interiør, Cnausen skjønner slikt ! Og hoved bilen i plan 80% EV står i Hermosa LA, den kan bli veldig våt.

Ha en God mandag med bedre luft og hold dere unna Toyota

Re: Røykfull mandag

God morgen.

Da har jeg funnet min plass på VY sin R12 som skal ta meg fra Kongsberg til Oslo. Deretter blir det trikk 17 eller 18 til ferieresidensen på Riksen. I tlllegg til gratis all inclusiv byr de denne gangen på gratis børst også. Jeg skal få gjennomført trinn to av det PTC inngrepet som jeg holder på med. Dette skjer i lokalbedøvelse men der en får smertestillende og avslappende medisin rett i blodet i tillegg. Sist jeg gjorde dette var jeg skikkelig bedugget. Jeg blir der i allefall et par dager, muligens noe lenger. Vi får se. Det blir nok litt fjersynstitting innimellom slagene og da særlig på friidrett VM.

Endelig mandag:-) Kaffe og forum før det blir siste finpuss av et anbud som skal leveres i ettermiddag. Mandag betyr også trening på kvelden…alt i alt en ganske så bra start på uken.

God morgen fra SVG. Straks boarding på Sunclass Airlines til VAR. Klar for ei uke med all inclusive ved Svartehavet. Ha en fin en.

God morgen fra Bergen Børs - noe så sjeldent som et norsk hotell man føler seg hjemme, og gleder seg til frokosten. Dressen er på og i dag skal det snakkes mye store skip.

Litt hjemmelengsel som vanlig, men det er vel sunt.

God morgen fra FBU. Her er det to stk med første skoledag. Snart er barneskolen over, hva var det som skjedde?

Var i ferd med å spikre California-turen i går kveld, men tenker det kan være greit å se hva den pågående orkanen medfører før en forplikter seg. Highway 1 kan vel fort være utsatt...

Mornings fra Hvalstad. Litt hjemmekontorering før det blir litt ekstra service i forbindelse med første skoledag etter ferien for eldstemann. Siden det blir to år med bussing, riktignok bare en kort tur, så gjelder det få rutinene på plass. L1 etterpå, men tror jeg i ettermiddagtar med treningstøy og får løpt litt, i stedet for å sitte i en ishall og se eldstemann trener. Men hverdagslogistikken er endelig tilbake. Ha en fin dag

God morgen fra FBU. I Drammen var første skoledag på torsdag i forrige uke, så det er heldigvis unnagjort. For min del så er dette første uke tilbake i "ordinær" hverdag i den ny tilværelsen der man har ungene 1 uke, også har man 1 uke "fri".

Det gikk greit å få avgårde minstemann, så satser man på at eldstemann kommer seg greit på skolen. Ser ut som logistikken skal gå seg greit til på hjemmebane når man får orden på rutinene. Kjenner at jeg setter pris på de ukene man har ungene, da er tempoet litt roligere/anderledes enn de ukene man har fri, da er det mer reising, nye bekjentskaper, spise ute, og annet moro!

Ønsker alle en god dag enten du har en uke som "alenepappa" eller ikke :)

Trøtt morgen fra R14. Bortekontoret denne uken, og så kommer det noen Italienere for å filme på kontoret i 3 dager til ende.

Det betyr at dørstoppergrisen må tilbake på jobb.

Trøtt altså.

Ha en best mandag

……dessverre kom en gammel kjenning på besøk, skogbrann røyken, AQI over 150 nå,vi har har jo vært kjempeheldige i sommer kun en dag inntil nå. I tillegg er den første Orkanen på 80 år på vei innover sør California, sitter Standby for fly ned å hjelpe svoger som dro ned til Palm Springs som ser ut til å få det værste.

Allerede nå i ettermiddag er det ille. Ellers ble det en liten utfordring i vår plan om 80% elektrisk bil kjøring, den lille Italienerinnen fant en Jaguar XK 8 med 27K Miles - cabriolet, rød metallic med lys beige skinn interiør, Cnausen skjønner slikt ! Og hoved bilen i plan 80% EV står i Hermosa LA, den kan bli veldig våt.

Det skjer jo dessverre mye rart værmessig i California om dagen. Husker jeg var der i januar og det var ekstreme mengder med regn og snø oppe i fjellene og dette kom etter en lang tørkeperiode og nå orkan som er uvanlig i California i det hele tatt.

God morgen fra Oslo. Nå skal jeg snart ut døra for å dra på en eller annen institusjon for å sørge for at de får avlagt sine stemmer i kommunevalget. Klarer ikke de å komme til valglokalet må vi rett og slett komme til dem. Så blir det en kveldsvakt på sykehuset. Jaja ingen skal si jeg ikke får utbytte av dagen iallefall.

God morgen fra Sola hvor gamlekontoret er inntatt. Her går det i møtevirksomhet ut hele dagen. Videre ser en fram til middag, opphavet er på besøk og det lages raspeballer til middag.
Ha en flott mandag :)

Morn fra bortekontoret. Ble saktetog inn til storbyen i dag, og nå skal det jobbes før man skal ut å spise Etiopisk mat på jobbens regning i ettermiddag.

God ettermiddag fra gullstua på OSL. Snart er det klart for avgang.
Skal bli fantastisk å få luft under vingene.
Ha en fantastisk ettermiddag.

Ugh, føler med dere. Husker ennå hvor utrolig ubehagelig det var å sitte ca 24 timer med skogbrannrøyk for ca 10 år siden i Sverige. Det stinker så infernalsk, og man kommer jo ikke bort fra det uansett om du sitter inne eller ute... Med mindre man har lufteanlegg man skrur av og ikke åpner vinduer og ikke får noe frisk luft da :p

G’morgen, ja .. Vestkystens tur denne gangen. Lite moro uansett, og når det rister i tillegg …. Orkansesongen er så langt stille her hos oss, kun noen lokale hits. Vært behagelig på temperatursiden også, har ikke sett 100 så langt i år. Glad for det.

Valpeturen er fullført, viktig å få den gjort så tidlig som mulig. Nå ligger hun og snorker bak meg.

Hva er feil med Toyota? Husk at jo ivrigere selgeren er på å selge serviceavtaler, jo mindre sjans er det for at du faktisk får bruk for den. I mitt tilfelle var det nærmest bortkastede penger. 130.000 miles og fortsatt like blid.

Når kommer den stormen? Er det hele vestkysten?
Jeg kan ikke se noe på Windy.
https://www.windy.com

Den slo inn i går ....

https://www.cnn.com/us/live-news/storm-hilary-path-08-21-23/index.html

"Right now we have flooding on all of our roads. There's no way in or out of Palm Springs and that's the case for the majority of the Coachella valley. We're all stuck. Our major freeway, I-10, is also closed in both directions. This is a very extreme situation at the moment. Our 911 lines are also down. Any resident that needs 911 can text 911 in the city of Palm Springs or they can call a non-emergency number," Mayor Grace Garner said Monday.

God kveld fra Stavanger, hvor jeg også på en måte har hatt "første skoledag" i dag. Spennende å starte i ny jobb hvor jeg de neste tre årene skal få lov å ni-nerde over temaer som jeg er interessert og engasjert i. I andre enden av denne reisen skal jeg etter planen kunne smykke meg med to ekstra bokstaver i begynnelsen av navnet mitt. :) Hyggelig å treffe kollegaer og veiledere, og bli kjent med en annen del av universitetet enn der jeg har jobbet siden i fjor.

På søndag venter første jobbreise også - med båt :D

I andre enden av denne reisen skal jeg etter planen kunne smykke meg med to ekstra bokstaver i begynnelsen av navnet mitt. :)

Det bli da litt kult når du skal fly Lufthansa, og kan skrolle langt nedover tittelmenyen ;)

Back