Routing ifht. været, eksempel LPA-SVG

Re: Routing LPA-SVG

Som et apropos, så dro VKG ARN-BJL OG HEL-FNC, h.h over og sør for SVG på vei mot UK før de en eller annen plass dro sørover. Er det OPS'en i UK som lager flightplans siden "alt" skal den veien:fly

Men et ekstra spørsmål, når vi dro SVG-LPA med 321, full last så måtte vi mellomlande i FAO p.g.a motvind, mens SK7391 som dro fra BGO :20 MINS før oss dro rett til LPA, også den fulllastet.
Acc til FR24 så hadde vi nokså samme routingen nedover
--
Veldig sjelden at man mellomlander i Faro på ruten SVG-LPA. Tyder enten på veldig sterk motvind, eller at du nettopp denne dagen fløy med et av de to individene i selskapet (-VKT eller -VKE) som flyr med en ekstra ACT (fueltank) mindre. Disse maskinene går som oftest fra Danmark el Syd-Sverige p.g.a mindre range.

Tally-Ho
 
Re: Routing LPA-SVG

--
Veldig sjelden at man mellomlander i Faro på ruten SVG-LPA. Tyder enten på veldig sterk motvind, eller at du nettopp denne dagen fløy med et av de to individene i selskapet (-VKT eller -VKE) som flyr med en ekstra ACT (fueltank) mindre. Disse maskinene går som oftest fra Danmark el Syd-Sverige p.g.a mindre range.

Tally-Ho

Takk for svarene, mener å huske at det var VKE. Skal sjekke når jeg kommer på jobb, og ev. korrigere om det ikke var den.
Så da var det performance og ikke vind som gjorde utslaget, jfr. SK som dro direkte. Vel like enkelt å bruke vær, pax skjønner ikke dette med performance allikevel.
Happy flying
 
Re: Routing ifht. været, eksempel LPA-SVG

Og både -VKE og -VKT er tidligere My Travel Uk-maskiner optimalisert for MAN-Kanariøyene (3050 km mot 4105 km fra OSL og 3805 km fra CPH).
 
Back
Top