Routes 2005 i København

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Routes 2005 i København

Routes 2005 foregår disse dage i København med Københavns Lufthavn. Boserup udtaler at CPH i den sammenhæng håber at kunne præsentere en eller to rute nyheder inden konferencen slutter i morgen tirsdag.

"Her sagde adm. direktør Niels Boserup, "at man var glad for Delta Air Lines som ny kunde, og han håbede at kunne afsløre endnu en nyhed, inden deltagerne rejser hjem i morgen tirsdag."

"Jeg håber på én god nyhed og måske to i denne uge, men intet er sikkert, og det kan fortsat nå at løbe ud i sandet," sagde Niels Boserup bagefter til Take Off.

Mere på takeoff.nu:Gode nyheder på vej fra Københavns Lufthavn

Jeg gætter på at den ene er Continental - den anden? Emirates måske eller et nye asiatisk selskab.

Derudover tilskriver Københavns Lufthavn værtskabet af Routes 2005 stor betydning for den videre ruteudvikling i lufthavnen: Fra cph.dk:Værtsskabet for Routes har stor betydning for Københavns Lufthavn

Re: Routes 2005 i København

Med al den snak om hvor stor trafik der er til Japan og Kina, kunne det måske være ANA med en KIX rute (i SK codeshare) eller måske JL tilbage på CPH - de var der sidst tilbage i DC8 dagene.
Desuden kunne det vel også tænkes at CZ kom med en CAN rute, alternativt at CA kom med eget metal fra enten PVG eller PEK

Der er flere muligheder - jeg tror det er næppe det er noget helt vildt som vil være en kæmpe overraskelse. Der er ikke kommer videre nyt om sagen i løbet af i dag, men så kan det være det sker i morgen :) Hvis begge ting (hvad det end er) går i vasken så er det da noget af en fiasko...

Kan det inte vara SAS som är på gång med något nytt. Kanske man har fått ändan ur vagnen och bestämt sig för att införskaffa nödvändigt flygmateriell (läs flygplan) som krävs för två-tre nya linjer.

I övrigt, som en parantes till det här jippot, är det nu klart att Stockholm eller "The capital of Scandinavia" (som man passat på understryka att staden är i sitt pressmeddelande) blir värd för Routes 2007. Hurra.

http://www.lfv.se/templates/LFV_ListArticle____38179.aspx

Originally posted by EB
Toronto med Air Canada?

Mulighederne er mange, men AC er vel ikke så dumt et bud. De har jo i flere omgange været på CPH. Men jeg ved ikke om jeg faktisk ønsker at det er AC. På en måde absolut ja og på en anden måde nej. AC har det lidt med CPH som TG har det med OSL. De siger at ruten er lovende og at der er mange pax. De melder at de kommer og ligger ruten op i diverse bookingsystemer for så sidenhen at annullerer det hele igen!

Et andet indfald jeg fik var EK, men de har på den anden side netop meddelt at opstarten af Hamburg er udsat fra 1 nov til ca. 1 marts pga mangel på fly! Så EK på CPH (som jeg bestemt tror vi får at se) bliver nok lidt senere. Men jeg kan jo tage fejl.

Hvis vi bliver i mellemøsten er mit bud derimod Qatar Airways. De meddelte igår at de åbner på Madrid (via Rom) og de flyver allerede på de fleste større syd- og mellemeuropæiske lufthavne. Kunne det evt. være en forlængelse til CPH af en af deres nuværende Europa flyvninger som er på vej? Ligesom Madrid de meddelte i går. Flere rygter gennem de seneste par år har forbundet Qatar Airways med Star Alliance og i såfald vil en rute til CPH jo være endnu mere oplagt. Qatar er iøvrigt et af kun 3 selskaber i verden der af Skytrax får 5 stjerner (de andre er CX og SQ).

Eller skal vi måske igen kigge på USA. AA skal fra november have winglets på en del af deres B757 maskiner. Disse skulle bl.a. så bruges på udvidelser til Europa. Iflg rygter i sidste uge var evt. en ny New York og Miami rute på vej. I første omgang ville jeg så sige at dette rygte var målrettet på Stering og deres USA planer. Men både Miami og JFK er AA HUB. Så et andet bud kunne altså være AA med MIA-JFK-CPH med B757 winglets!

Sidst men ikke mindst kan det jo også være et nyt østen selskab som er på vej (fx ANA, JAL, Asiana, Air China) eller også er det blot overdrevet det hele og "kun" et nyt europæisk selskab som gør sit indtog.

Drømme kan vi jo altid, men lad os se hvad dagen i dag og de næste dage bringer :spin:

Originally posted by jikswoboB
Kan det inte vara SAS som är på gång med något nytt. Kanske man har fått ändan ur vagnen och bestämt sig för att införskaffa nödvändigt flygmateriell (läs flygplan) som krävs för två-tre nya linjer.

I övrigt, som en parantes till det här jippot, är det nu klart att Stockholm eller "The capital of Scandinavia" (som man passat på understryka att staden är i sitt pressmeddelande) blir värd för Routes 2007. Hurra.

http://www.lfv.se/templates/LFV_ListArticle____38179.aspx

SAS tror jeg ikke på - der har ikke været nogen indikationer af noget sådant for nylig.

Ja men tillykke Stockholm - så kan LFV/Arlanda også få lov at profilere sig lidt. Det tyder dog på at man er på vej ind i et stormvej hvad angår de formentlig kommende afgifter på svensk flytrafik.

Flyafgifter det store spøgelse på messe i Bella Center

Det ska bli intressant att se vilka effekter en avgift på flygresor får. Det mest avgörande för vilka följder det här får är hur hög avgiften blir. Jag är annars inte så övertygad om att flygtrafiken kommer att drabbas så hårt som vissa vill framställa. En ekonomisk konjunkturförändring har större inverkan på hur flyget utvecklas än vad avgifter har. Således kommer en fortsatt svensk konjunkturuppgång kompensera för eventuella negativa effekter som avgifterna kommer innebära. Det är vad jag tror...och hoppas.

Back