Rolls-Royce tester Trent 1000

Hehe, ja det der var jo en enorm motor. Og jeg er vanligvis enig i at det er store motorer på 747 ^_^
 
Originally posted by vs 200
hvilken flytype skal disse brukes på? 747-8 ?
Som nevnt, til 787. 747-8 vil bruke GEnX-2B67, mens 787-8 vil bruke GEnX-1B64.

Forskjellen er at motoren til 787 har en fan diameter på 2.82m, mot 2.64m for 747-8, at GEnX-1B vil være bleed-less, noe motoren til 747-8 ikke vil være. I tillegg lurer jeg på om GEnX-2B67 vil ha et turbinsteg mindre, noe som sannsynligvis vil gjøre motoren noe kortere i tillegg.

N787RR, RR sin flying test bed, flyr enda over Texas, dere kan tracke flightene her:
http://flightaware.com/live/flight/N787RR

Første 787 som tar av vil ha to Trent 1000 under vingene, det samme vil de neste tre flyene også ha, før de to neste maskinene vil bli drevet av to stykk GEnX-1B64.
 
Originally posted by vs 200
så 747-8 skal ikke bruke trent motorer i det heletatt de da?
Nope :) Det har nok med antallet maskiner Boeing forventer å selge, slik det var med 777W/L.

GEnX-2B67 har forøvrig et steg mindre i LP compressor også i forhold til GEnX-1B64/75.
 
hmm kan den type motor klare å fly en 747 hvis bare med ett stk motor på hver vinge istedefor 4 ?? kan den klare det ?
 
De har jo testet RR-motoren som 777 har, på en 747 også. Den er jo enda større i diameter enn den her, ser litt merkelig ut.
 
Beklager, det var den jeg tenkte på. Bare antok at det var RR, orket ikke lete opp et bilde. Men stor er den iallefall!:smile2
 
Back
Top