• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

RollingStone: Meet the man who flies around the world for free

petter380

Powder hound
Medlem
Stilig artikkel. OneMileAtATime er en av to blogger jeg leser flere ganger om dagen, det er gøy å lese om personer som virkelig "lever drømmen" når det kommer til reising og bonusprogrammer. :)

Var på FTU-en de omtaler i et av avsnittene til artikkelen. Utrolig gøy og lærerikt å høre slike personer snakke. Håper han kommer til FTU i Oslo.

Last edited:
Håper jeg også :) flott skrevet artikkel men kunne tenkt meg flere bilder/videoer
om jeg kunne tenkt å gjort det samme selv tja for en mnd kanskje men over det næi tror ikke det,
men gøy å lese det han skriver som jeg leser daglig

Han har skikkelig tatt tak i det og utnyttet det til fulle. Kult for en måned eller 2, eller etpar ganger i året.
Tanken som slo meg var at dette må være ensomt.
Men sikkert glimrende røykeslutt program om en vil slutte å røyke:8:

On this trip, his fans will witness Schlappig's latest mission: a weekend jaunt that will slingshoot him across East Asia — Hong Kong, Jakarta, Tokyo — and back to New York, in 69 hours. He'll rarely leave the airports, and when he does he'll rest his head only in luxury hotels.
Dette høres ut som min versjon av helvete, konstant på reise og mye av tiden blir tilbragt i flyplassterminaler. Og som Krølle sier, det høres utrolig ensomt ut...

Tror ikke han behøver ha det så ensomt jeg. Når man kjenner masse folk fra Frequent Flyer miljøene så kan du møte kjente nær sagt hvor som helst. Etter hva jeg hører om Lucky (kjenner'n ikke selv) så er han en veldig hyggelig fyr. Hvorfor man gjør det han gjør kan være så mangt, men det kan jo hende han bare "slapp ankeret og dro for å gjøre noe han mente han måtte gjøre"?

Vi har lett for å se ned på / syns synd på / dømme folk som ikke passer i det konforme...

- Stasjonsvogn
- 1,4 barn
- Rekkehus, evt villa med lån til pipa og større hagelamper enn nabo'n
- Mor går på Aerobic, mens far heier på Tufte og gleder seg til grillsesongen

Kan godt hende at han er trist og rømmer fra et liv han ikke forstår eller mestrer. Men kanskje han plutselig finner det han leter etter?

Eller kanskje han bare synes det er gøy? Eller kanskje, kanskje, kanskje han ser hvor langt han kan dra det, for sportens skyld?

Det er ikke et angrep på dere som synes synd på han, men et lite hjertesukk fra en som selv har sittet timesvis og forsøkt forklare for de konforme som vil redde meg at - "nei jeg vil ikke ha kjæreste. Det er noe jeg må prøve å få til først. Noe jeg må gjøre, og om det betyr at jeg ender opp alene, so be it". Sånn var det i noen år, opp til nylig, og det var kjipt når en selv elsket livet sitt mens alle man kjenner gikk og syntes synd på deg.

[/hjertesukk]

Ha en fin dag. Regnet skinner og gradestokken er over +10 :)

Artikkelen er for øvrig panser

Tror ikke han behøver ha det så ensomt jeg. Når man kjenner masse folk fra Frequent Flyer miljøene så kan du møte kjente nær sagt hvor som helst. Etter hva jeg hører om Lucky (kjenner'n ikke selv) så er han en veldig hyggelig fyr. Hvorfor man gjør det han gjør kan være så mangt, men det kan jo hende han bare "slapp ankeret og dro for å gjøre noe han mente han måtte gjøre"?

Vi har lett for å se ned på / syns synd på / dømme folk som ikke passer i det konforme...

- Stasjonsvogn
- 1,4 barn
- Rekkehus, evt villa med lån til pipa og større hagelamper enn nabo'n
- Mor går på Aerobic, mens far heier på Tufte og gleder seg til grillsesongen

Kan godt hende at han er trist og rømmer fra et liv han ikke forstår eller mestrer. Men kanskje han plutselig finner det han leter etter?

Eller kanskje han bare synes det er gøy? Eller kanskje, kanskje, kanskje han ser hvor langt han kan dra det, for sportens skyld?

Det er ikke et angrep på dere som synes synd på han, men et lite hjertesukk fra en som selv har sittet timesvis og forsøkt forklare for de konforme som vil redde meg at - "nei jeg vil ikke ha kjæreste. Det er noe jeg må prøve å få til først. Noe jeg må gjøre, og om det betyr at jeg ender opp alene, so be it". Sånn var det i noen år, opp til nylig, og det var kjipt når en selv elsket livet sitt mens alle man kjenner gikk og syntes synd på deg.

[/hjertesukk]

Ha en fin dag. Regnet skinner og gradestokken er over +10 :)

Artikkelen er for øvrig panser

Helt enig, er selv lei av å forklare bekjente at jeg ikke er en idiot som reiser altfor mye (eksempelvis det at jeg tok toget ned til Torp i dag for å fly litt propell vestover - hvorfor? Vet ikke selv, nesten). Det finnes forskjellige måter å nyte livet på, og den dagen man respekterer folks ulikheter i forhold til livsnytelse, så er det en interessant eye-opener.

Jeg mener også at det er viktig å skille på "ensom" og "alene", det er to vidt forskjellig ting i min verden. Å være alene (en tilstand) er ikke noe problem, det betyr bare at man trives (innenfor gitte tidsrom) i eget selskap. Ensom (en følelse) er, som Wikipedia beskriver, ikke bra: "a complex and usually unpleasant emotional response to isolation or lack of companionship".

Jeg tror ikke folk som flyr mye er ensomme, tvert i mot. De er bare flinkere enn folk flest å nyte tid alene som tid med bekjente.

Helt enig, er selv lei av å forklare bekjente at jeg ikke er en idiot som reiser altfor mye (eksempelvis det at jeg tok toget ned til Torp i dag for å fly litt propell vestover - hvorfor? Vet ikke selv, nesten). Det finnes forskjellige måter å nyte livet på, og den dagen man respekterer folks ulikheter i forhold til livsnytelse, så er det en interessant eye-opener.

Jeg mener også at det er viktig å skille på "ensom" og "alene", det er to vidt forskjellig ting i min verden. Å være alene (en tilstand) er ikke noe problem, det betyr bare at man trives (innenfor gitte tidsrom) i eget selskap. Ensom (en følelse) er, som Wikipedia beskriver, ikke bra: "a complex and usually unpleasant emotional response to isolation or lack of companionship".

Jeg tror ikke folk som flyr mye er ensomme, tvert i mot. De er bare flinkere enn folk flest å nyte tid alene som tid med bekjente.

Heeeeelt enig med både deg og Fnate!

Jeg har selv møtt Ben, før Dubai-flighten med Emirates fra Oslo. En utrolig hyggelig fyr.

Lucky lever livets glade dager og det blir ganske bra underholdning av det. Han burde nyte det så lenge han orker, for jeg regner med at han går på en smell før eller siden hvis han kjører på i samme stil. Han har vel bodd over 1 år fulltid på hoteller, etter at han sa opp leiligheten sin. Det er rimelig hardcore frequent flyer :fly

Kombinasjonen av jantelov, misunnelse og at livet – uansett hvor enkelt det ser ut til å være, er komplisert. Det er også mange som ikke takler "A4"-livet, selv de faktisk ønsker og jobber hardt for å få det til.

Noen er født med gull i munn, andre finner gull på veien, de fleste spiser stort sett gråstein til middag. Men så lenge vi setter pris på hverandre så regner det nok litt gull på både den ene og den andre.

Noen synes det aller beste i livet er å være krigskorrespondent i Syria, andre lese og be til høyere makter alene i en stein-festning i fjellet. Det er de som synes det beste i livet er å se barna sine lykkelige, og det er de som vil nå toppen av et eller annet, fysisk eller på andre måter.

Felles for alle er at lykke er ikke absolutt, men relativt til øyeblikket før.

Men kan man kalle det å "fly around for free?"
Virker da som om mannen jobber en hel del for turene med all blogging, markedsføring, foredrag og tilstedeværelse på web.
Jeg har det litt sånn selv; Møte fire og en halv dag på et sykehus i Oslo og vips kan det reises kostnadsfritt når det måtte passe, pengene er allerede på konto :D

Lucky har følt det nødvendig å korrigere en del 'journalistiske friheter' ....

http://onemileatatime.boardingarea....ook&utm_campaign=SNAP+from+One+Mile+at+a+Time

It was the writer’s first time writing for Rolling Stone, and there was certainly some confusion over how the process works. Initially he promised a more collaborative process, and that I’d also get a draft of the story before it was published. Eventually (and after all the interviews were completed) it was explained that they couldn’t actually share a draft before it’s published, and that there wouldn’t be any sharing of details or context, because that’s just how they do things.

Well, the story was finally published in the latest issue of Rolling Stone, and the first time I was allowed to read it was when it was on newsstands. Which was nerve-racking as hell. We’re talking about a ~6,000 word story about my life which I had no editorial control over.

Lucky har følt det nødvendig å korrigere en del 'journalistiske friheter' ....

http://onemileatatime.boardingarea....ook&utm_campaign=SNAP+from+One+Mile+at+a+Time

He he... Det lukter litt "angrer på det jeg sa i et litt eplekjekt øyeblikk og som kanskje kom ut litt feil".

Har hatt en del sånne intervju rundt om i væla opp igjennom og man lærer seg raskt å spille sjakk.

"Det var en engasjert og, ikke så rent lite arrogant Nordmann som møtte meg denne ettermiddagen i Milano. - Alle andre er idioter, fortalte 'Fnate' og..."

Stol aldri på en journalist! ;)

Og det var sikkert en del her som leste 'Klagemuren' også ...

http://www.dagbladet.no/2015/07/27/kultur/media/aviser/journalistikk/40338405/

Dagens Næringsliv fjernet mandag formiddag en artikkel fra sine nettsider etter å ha innrømmet at saken inneholder fusk, plagiat og fabrikkerte kilder.

Den sto på trykk som en fleresiders reportasje i lørdagens utgave av avisa under tittelen «Klagemuren».

Artikkelen inneholder kopiert materiale fra andre medier, trykket uten kildehenvisning.

Back