Rødekro i Danmark

Fjordheim

ScanFlyer Blue
Rødekro i Danmark

God kveld,

Må en tur til Rødekro (av alle steder) i Danmark, enten i neste uke eller uken deretter. Alt jeg vet om dette stedet er at det ligger like utenfor Aabenraa helt syd i Danmark nær grensen til Tyskland. Turen kombineres med et besøk til København i forkant (jobb det også) , deretter tenkes det leiebil sydover til Rødekro (285 km iflg. Google).

Trodde jeg hadde vært de fleste steder i vårt herlige naboland, men både Aabenraa, og ikke minst Rødekro er nye steder for meg. Noen som har noen tips om overnatting samt hva ellers man kan finne på her (forlenger turen med en helg privat selv om det er en jobb tur i utgangspunktet),

Kanskje noen av våre danske venner her på forumet har noen tips?

På forhånd takk.

Mvh
Fjordheim

Re: Rødekro i Danmark

God kveld,

Må en tur til Rødekro (av alle steder) i Danmark, enten i neste uke eller uken deretter. Alt jeg vet om dette stedet er at det ligger like utenfor Aabenraa helt syd i Danmark nær grensen til Tyskland. Turen kombineres med et besøk til København i forkant (jobb det også) , deretter tenkes det leiebil sydover til Rødekro (285 km iflg. Google).

Trodde jeg hadde vært de fleste steder i vårt herlige naboland, men både Aabenraa, og ikke minst Rødekro er nye steder for meg. Noen som har noen tips om overnatting samt hva ellers man kan finne på her (forlenger turen med en helg privat selv om det er en jobb tur i utgangspunktet),

Kanskje noen av våre danske venner her på forumet har noen tips?

På forhånd takk.

Mvh
Fjordheim

Rødekro ja. Da vil jeg på det sterkeste anbefale det Rødekro Kro. De har noen værelser, krostue og en restaurant som har fantastisk god mat.

Hjemmeside: http://www.roede-kro.dk/

Pleier å stoppe der for å spise dansk bøf de gangene vi kjører fra Hirtshals til Tyskland. Mange hakk bedre enn danske veikroer som er dyrt og dårlig.

Av aktiviteter har vel ikke Rødekro så mange ting å tilby. Men jeg kan jo foreslå en tur til Flensburg som bare er en knapp halvtime unna. Shopping på Citti Markt er alltid stas, og en tur ned i byen der for en tur langs havna er også hyggelig. Ellers er også Sønderborg en fin by og ta seg en runde i. Eller hva med en tur over til Rømø hvor du kjører på volden som er bygget opp mellom Rømø og fastlandet.

Det var det jeg kom på i farten. Hvis jeg kommer på noe mer glupt skal jeg absolutt dele. Men kroa hadde jeg satset på hvis jeg var deg!!

Re: Rødekro i Danmark

Vil også mene Sønderborg er et interessant sted at se, der er jo danmarks historie med Dybbøl osv - endvidere er der så tur videre nedover til Tyskland som Gråsten og så Flensborg.

Af overnatningsmuligheder, har jeg noteret mig, at der er et ok hotel, Hotel des Nordens, 30km fra Rødekro: http://www.hotel-des-nordens.de/da-DK/Forside.aspx?areaid=1 der får fine karakterer på Tripadvisor også. ellers er der Fakkelgården i den lidt mere dyre og gastronomiske ende: http://www.fakkelgaarden.dk/Default.aspx?ID=321

Back