Rocky Mountain High...

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
I min bransje gaar det I hundre om dagen, det er masse midler til forskning I stimulus pakken og vi har en meget stram deadline, saa passerer akkurat 14 timer paa jobb saa langt I dag og helgen ser ikke bedre ut....men rapport fra baksetet kommer....
 
Her sitter en sliten nordmann paa fergen hjem til Bainbridge, siden jeg kom hjem fra Denver har det gaatt I ett.....Stimulus pakken inneholder store beloep til oss I forskningsbransjen, med korte tidsfrister og laange dager.

Men for aa ta oppfoelgningen fra "lillebror" kommer rapporten fra United Seattle Denver. Ved utgang N 10 takset det inn en 757 I "nye" United farger med Winglets. Jeg fikk sete 13A som var Economy + men der er det bare et vindu, saa naar doeren lukket flyttet jeg til 14A med 2 store vinduer. En loerdag ettermiddag er Economy + en oase - bak var det vel 90% fullt mens jeg hadde flere tomme 3 setere aa velge mellom. Ben plassen bestod "bok proeven" dvs. at en kan legge en computer bok flatt mellom knaerne og setet foran. Servering bestod av drikke "keep the can" flight og pretzels I foerste runde, etterfulgt av en runde med kaffe. Vi ble nesten 25 minutter sene ut av Seattle - fuel uplift - og 10 minutter sene inn til Denver...En helt grei opplevelse...
 
Tirsdag ettermiddag bar det utover Pena - du verden så langt det egentlig er fra du tar av hovedveien til du kommer i nærheten av bilutleiestasjonen og terminalen. På de 10 årene DIA har vært i drift har det skjedd mye rundt veien ut til flyplassen. En liten "hotelby" har kommet til pluss at det et stykke unna har kommet utrolig mange nye hus. Nå snakker man om å innføre bompenger på veien ut til flyplassen for å finansiere en trikk fra sentrum og ut til flyplassen.

Vi fikk levert leiebilen og var raskt ombord i bussen til terminalen. Her dro jeg til "The West Terminal" og 8`ern til "The East Terminal" og sjekket inn til henholdsvis Oslo og Seattle. Så gikk vi sammen over glassbroen til Terminal A hvor både Lufthansa og Alaska flyr fra. med forholdsvis god tid så tok vi så toget fra A til C terminalen og her fikk vi litt å drikke og spise med utsikt til diverse AA maskiner og CO`s 737-500 med sprekk som stod parkert ved hangaren.

Toget tilbake til A og så var det klart for boarding på Lufthansa sin A340-600 til Frankfurt. Boarding gjennom fremre dør for oss på C og gjennom dør 2 for resten. Overraskelsen var forholdsvis stor når jeg kom inn i kabinne og den var utrolig liten - kun 2 rader...fant mitt sete 1A og ennå skjønte jeg ikke helt konseptet. 1A stod der alene - mao var seatingen 1-2-1 og så begynte det å demre for meg at de kanskje fløy en maskin med F klasse seating på denne ruten. Det var vel bare 3 av oss som hadde fått seating i den fremre delen og etterhvert gikk purseren bakover til C-klasse kabinen for å hente frem gullkortmedlemmer som kunne få sitte/ligge litt bedre.

Champagne i glassene kom ganske så raskt - og heller ikke her veldig fulle glass. Nå tror jeg kanskje mengeden i glassene har noe med at det bobler forholdsvis mye når man fyller opp glassene og da blir de ikke etterfyllt.

Push-back 10 minutter før rutetid - det samme gjorde BA som også har avgangstid 17:15. Det var så vidt sikkerhetsvideoen var ferdig i det vi tok av - med andre ord det bar rett ut til egen rullebane for oss to langveisfarende...de mindre amskinenen stod i kø på andre rullebaner.

Flytid på 8:45 som jo er alt for lite med et slikt sete/seng. Opp i luften og mer champagne. Ved første servering i luften tiltalte flyvertinnen meg med navn - noe jeg vel tidligere bare har opplevd på CO Første klasse mellom MIA og EWR.

Duker og meny på plass og Hors d`oeuvres ble denne ettermiddagen Chilli and Wasabi Prawns with Asian Salad and Mango og til denne drakk jeg en tysk hvitvin - 2007 Durbacher Plauerain Klingelberger Spatlese trocken, Winzergenossenschaft Durbach.

Entrees ble Breast of Poulard with tomato and lime, served with white pepper corn sauce and polenta - utrolig godt. Til dette ble det gjensmak med den italienske røde - 2006 Canonico Salento Negroamaro Cantine due Palme - like god på en tirsdag som lørdagen før.

Gikk for ost og ikke dessert på denne turen også - og nå var det Camembert, Manchego and Gorgonzola. Ikke noe grunn til å kutte ut den røde vinen - så den ble med en runde til...

Fikk sett ferdig en film før setet ble til seng - og her kan vi virkelig snakke om forskjell. Jeg sover veldig godt på Lufthansa sin C-klasse - men dette var virkelig en klasse eller 14 bedre... Totally flatterst...og natta med meg...

...til vi kom syd av Grønland. Her kom vi ut i en turbulens som jeg ikke har opplevd siden en tur mellom SIN og KUL i 1988. 2 timer varte det og en A340-600 som får juling - det merkes. Men det var faktisk ikke så ille å ligge rett ut... Så ble det mer søvn over Irland og England før det ble gjort klart til frokost over Amsterdam. Frisk frukt og omelett bestod denne av. Nok kaffe og vi var klar for en ny dag. Landet 30 minutter før rutetid.

Også ved ankomst var det fjernparkering og buss inn til terminalen - like effektivt som sist.

Litt bunkring av lesestoff før jeg fant den største Seantor Loungen og her ble det litt mat og kaffe.

Boarding på SAS til Oslo og buss ut til en B737-800. Ombord til et godt utvalg norske aviser. Vi var vel en 6-8 på Business - men alle fikk aviser. satt på sete 1A også her - godt med benplass - også for å strekke ut bena. Veggen foran går ikke helt ned til gulvet - slik at man kan strekke ut bena litt til...

Først kom drikkevognen og jeg fikk en champagne og en ramløsa. Så kom maten og her var det både salat og en forholdsvis stor porsjon varmrett med lam. Fortsatte med ramløsa før de tok av brette og kom ut med desserten servert sammen med kaffekoppen. landet i Oslo 10 minutter før rutetid og bagasjen med pritag kom raskt...bare det at jeg stod ved bagasjen fra København for jeg koblet SAS med at jeg sikkert kom fra nettopp CPH...
 
Takk for en fin rapport!
Det er jo ingen grunn til å klage når de bruker 1st seter til biz seter. Gledelig overraskelse det. Det å tiltale ved navn er vanlig på biz classene til TG og SQ iallefall. Var det sist jeg fløy med dem iallefall.

Høres dyrt ut med en biz billett som man kjøper dagen før avreise for den turen der. Og så bare for 4 dager da. Eller var det bonusbillet du brukte?

BF:cool2
 
Det er noen som er heldige .. da det samme skjedde med meg, mistet jeg plassen og endte på klapp ...
obb_icon_icon6.gif
 
Men hvor er rapporten fra Alaksa sin DEN-SEA del??? Mye turbulens der også har jeg hørt...
 
Fra 21F saa jeg baade Lufthansen med EB ombord og BA sin 777. Selvom de begynnte "pushback" foer min Alaska 737-800 smatt vi I mellom dem og var foerst I luften...Knyttneve testen absolutt bestaatt, ingen tegn til "innovative" seteavstander hos Alaska. Det ristet bra ut av Denver og Mac Af Uhrs arvtager I cockpit opplyste at vi skulle fly noe lavere enn normalt for aa unngaa dem vaerste turbulensen, noe som virket inntil vi kom inn over the Cascades...Serveringen hos Alaska er halv "innovative" det vil si noe mini pretzel greier som snack, gratis mineralvann og kaffe... en artig detalj er at de kjoerer "buy local - fly local" saa allt fra flyene til drikkevarer kommer fra Seattle og Alaska... Jones Soda Company og Alaskan Amber...langt bedre enn Atlanta greier og Budicken...

Det ble en frisk innflyvning, det var solid turbulens med en meget sjelden tordenstorm( noe det faktisk gaar aar I mellom at inntreffer). Men vaare lokale leverandoerer (Boeing, Aviation Partners og Alaska Airlines fikk oss trygt ned paa bakken 10 minutter foer tiden.
En helt grei reise med Naerflyselskapet.
 
Ser ut som at dere hadde det hyggelig begge to. Hadde håpet på F servering med Krug og diverse andre viner fra øverste hylle.

Grattis med gullkort ihvertfall, EB!
 
Back
Top