Robins flysamlertråd

Re: Robins flysamlertråd

Snasne modeller. Likte spesielt Etihad - flyet. :) Disse modellene er vel en klasse over mitt plastikk KLM fly som henger i taket her. Noen år siden det buzzet rundt, men det ville aldri fly i ring. :P

2X Boeing og en CRJ

Fikk idag 3 nye modeller! :)

SAS CRJ-900 "OY-KFA" Gemini 1:400

DSC_6447.jpg

DSC_6472.jpg

DSC_6453.jpg

Boeing Aircraft Company Boeing 787-8 "N787FT" Gemini 1:400

DSC_6448.jpg

DSC_6463.jpg

PIA Boeing 777-200/ER "AP-BGK" Phoenix 1:400

DSC_6467.jpg

Lekkert! Hvor mange er du oppe i nå?

Hint: Når man quoter, eller siterer, er det kjekt om man dropper å ta med bildene.

I bare 1:400 størrelse er jeg oppe i 8 stk.
Totalt sett med alle de i 1:600 og 1:200 er jeg oppe i 21 stk. Et stykke å gå for å ta igjen Lennart. :p

Bedre å fokusere på kvalitet istedet for kvantitet ;) Nydelige modeller - og jeg skjemmes overhodet ikke av "mange" bilder - det gjør bare at man lettere forstår hvordan flyene ser og og gleden de gir, hehe :D Du har ikke noen MD-80er eller DC-9ere da?

Bedre å fokusere på kvalitet istedet for kvantitet ;) Nydelige modeller - og jeg skjemmes overhodet ikke av "mange" bilder - det gjør bare at man lettere forstår hvordan flyene ser og og gleden de gir, hehe :D Du har ikke noen MD-80er eller DC-9ere da?

Sant det, prøver å ha en litt høy standard på flyene mine :)

Nei, ingen MD-80 eller DC-9 enda. Jeg driver å leter etter en bra modell av SAS MD-80 da, så om noen har noen tips så fyr løs :)

Ang. SAS MD-80 i 1:400 skala, så har du fire McDonnell Douglas MD82 å velge mellom, alle fra Dragon Wings:

OY-KHR - Dagens farger
LN-RLE - "Red Planes" farger
LN-RMD - "Blue Planes" farger
OY-KHE - Star Alliance farger

Er Dragon Wings plastfly eller metall slik som GeminiJets?

Men skal ta en nermere titt på disse, takk :)

Flott og variert samling, Robin!

OY-KHR - Dagens farger
Bortsett fra at "Scandinavian"-titlene er lyseblå! De var litt uheldige med den...

Last edited:

LN-REF listet opp de SAS MD80 Dragonwings har laget i skala 1:400. Han skrev at OY-KHR har dagens farger, noe som selvsagt er helt riktig. Men hvis du ser på modellen av denne jeg har i min samling, ser du at "Scandinavian" er skrevet med lyseblå farge. Og det stemmer jo ikke helt med virkeligheten :)

Fikk et nyhetsbrev der det stod dette:

In the past, there were only 2 releases from the Lufthansa a340‐600. 1 was made by Dargon Wings, without any registration and the second was the D‐AIHC, made by Herpa which was in the “Star Alliance” colour.
The release from a regular coloured Lufthansa a340‐600 makes it a real collectors‐item.
Den er bestilt, altid ønsket meg en LH A346 :)

Den er laget av Pheonix by the way og reg er D‐AIHF :)

Ligger ute på http://www.arcunia.nl/index.php?p=18&s=&opt=2&id=333

Snakket med selgeren, den skal være inne hos ham til imorgen, så blir trolig sendt på mandag.
Så da venter jeg 3 nye forskjellige Airbuser snart :D

Last edited:

Idag landet mine 3 nye Airbuser på på rekke å rad! Alle er Phoenix models, og jeg må si jeg elsket dem alle! Her er noen bilder.

Førstemann ned kom direkte fra Hong Kong og var sliten etter en lang flight. Dette var en A330-300 fra Dragonair med 25års jubleums liveryet. Må si jeg liker liveryet godt.

DSC_6473.jpg

DSC_6475.jpg

DSC_6476.jpg

DSC_6477.jpg

DSC_6482.jpg

DSC_6483.jpg

Like etter landet det lengste flyet i Stjerne Alliansen. Dette var en flott sak!

DSC_6493.jpg

DSC_6494.jpg

DSC_6497.jpg

DSC_6498.jpg

DSC_6500.jpg

DSC_6501.jpg

DSC_6503.jpg

Etter en god del forsinkelse så jeg noen rare farger på himmelen, trodde først det var en papegøye, men jeg så fort at den var en god del større når den kom nærmere... Det viste seg å være hippien fra Sveits!

Bør spilles av mens man ser bildene under :p
http://www.youtube.com/watch?v=eKeXkhxiq6I

DSC_6484.jpg

DSC_6485.jpg

DSC_6486.jpg

DSC_6488.jpg

DSC_6489.jpg

DSC_6491.jpg

Jeg stresser litt med fokusen min på speilrefleksen når jeg tar bilder av slike små ting som dere sikkert legger merke til, tips tas gjerne imot.

Last edited:

Vil ikke mindre blender gi mer dybdefokus?

Ellers likte jeg SWISS modellen.

Back