Roadfeeders er konkurs

doof

ScanFlyer Blue
Medlem
Da var det over og ut for Roadfeeders som håndterer gods for flere flyselskap på OSL.

Til alle samarbeidspartnere,

Vi må dessverre orientere dere om at Roadfeeders AS vil melde oppbud onsdag morgen.
Dette betyr at vi vil ha utlevering av importgods ut kvelden idag. Vi vil ikke motta utgående frakt etter kl 1200 idag.

Vi beklager alt trøbbel dette vil forårsake, men ser dette som eneste utvei da vi får søkt alle mulige løsninger uten å lykkes.

Vi benytter anledningen til å takke for oss.

Re: Frakt på OSL

Trist og overaskende da det jo er oppgangstider. Så blir jo spørsmålet om hvem som tar over/kjøper opp restene, Avinor selv, eller kanskje Norwegian Cargo?

Oi da. Hvem overtar?

På kort sikt så har flere flyselskap nektet å ta med cargo ut/inn av OSL og det vil nok ta noe tid før flyselskapene har flyttet over til en annen aktør.
Dette betyr igjen på kort sikt mer gods på flyselskapene som bruker Spirit.

Thai var jo Hos Sprit og havner nok der ganske snart. Det er ingen andre på OSL som kan håndtere slike volumer som de har. Thai var heller aldri fornøyd med med RF.

Men selskaper som Finnair,British Airways og KLM må også finne nye løsninger på sine fraktbehov.

Hadde ikke Roadfeeders mange av de som fikk cargo trucket fra OSL og ut i Europa?

Thai var jo Hos Sprit og havner nok der ganske snart. Det er ingen andre på OSL som kan håndtere slike volumer som de har. Thai var heller aldri fornøyd med med RF.

Men selskaper som Finnair,British Airways og KLM må også finne nye løsninger på sine fraktbehov.

På hvilket grunnlag kan du si at Thai aldri var fornøyd med Roadfeeders?

På hvilket grunnlag kan du si at Thai aldri var fornøyd med Roadfeeders?

Jeg kan ikke dokumentere dette selvfølgelig, men jeg har jobbet på Cargo i over 25 år og hører selvsagt hva som blir sagt og ryktene:D
Synd for Roadfeeders og deres kunder. Det blir et stort hull som må fylles og noen kommer nok og fyller det:old

Jeg kan ikke dokumentere dette selvfølgelig, men jeg har jobbet på Cargo i over 25 år og hører selvsagt hva som blir sagt og ryktene:D
Synd for Roadfeeders og deres kunder. Det blir et stort hull som må fylles og noen kommer nok og fyller det:old

At du skriver slike ting basert på rykter er skremmende!Tror du bør gjøre litt research før du baserer deg på rykter som florerer!
Om du har jobbet 25 år med Cargo har da ingenting med hva Thai mener om Roadfeeders sin service?

At du skriver slike ting basert på rykter er skremmende!Tror du bør gjøre litt research før du baserer deg på rykter som florerer!
Om du har jobbet 25 år med Cargo har da ingenting med hva Thai mener om Roadfeeders sin service?

Du får ta min «synsing» for det den er verdt , og heller ta med deg din frustrasjon over dette et annet sted.:spin

Du får ta min «synsing» for det den er verdt , og heller ta med deg din frustrasjon over dette et annet sted.:spin

Jeg kan fortelle deg det at det var jeg som startet opp Thai Cargo kontoret for 7 år siden.
Så hvis du har noen andre rykter om Thai så kan du komme innom kontoret og spørre meg så skal du få sannheten i stedet for synsing og rykter som florerer.

OSL er et ryktehøl uten like :p Noen rykter viser seg etterhvert å stemme, mens mange er rent humbug. Når det gjelder Roadfeeders er min erfaring at de hadde gode og dårlige dager i likhet med resten. Men de var generelt flinkere til å melde inn faktiske cargotall tidlig i forhold til hva f.eks. Spirit gjorde, i den grad jeg hadde med dem å gjøre.

At det er drift er naturlig. Bostyret vil forsøke å holde driften gående til man eventuelt har en ny eier man kan selge til. Så får en se hvem det blir eventuelt.

S

Økonomisk restrukturering og gjenfødelse? Trodde ikke dere hadde 'Chapter 11' i Norge?

Ikke på samme måte, men det finnes muligheter for å restrukturere her også. Men kreditorene har mer makt

Back