Hei, har drevet å googla litt ang. dette, og ikke funnet noe definitivt svar, så håper det er noen som har litt mer oversikt her 
Min samboer har booket en flight fra Oslo til Brisbane (Australia). Hun reiser med Finnair. Den ble booket i februar, hun reiser om ca 2 uker.
I går fikk hun en melding om at flygingen fra Finland til mellomlanding i Asia er kansellert, og hun fikk idag opplyst om at hun hadde blitt flyttet til en flight 2 dager senere.
Dette fungerer veldig dårlig, da hun har avtaler/hotelbooking i Australia som er problematisk og endre. Hun kan heller ikke dra tidligere da dette ikke fungerer med jobb.
Hvilke rettigheter har man i denne sammenheng, kan man kreve noe, eller tar man bare det man blir gitt og smiler?
PS. Bestillingen er gjort direkte på Finnair sine hjemmesider.
- Nikolai

Min samboer har booket en flight fra Oslo til Brisbane (Australia). Hun reiser med Finnair. Den ble booket i februar, hun reiser om ca 2 uker.
I går fikk hun en melding om at flygingen fra Finland til mellomlanding i Asia er kansellert, og hun fikk idag opplyst om at hun hadde blitt flyttet til en flight 2 dager senere.
Dette fungerer veldig dårlig, da hun har avtaler/hotelbooking i Australia som er problematisk og endre. Hun kan heller ikke dra tidligere da dette ikke fungerer med jobb.
Hvilke rettigheter har man i denne sammenheng, kan man kreve noe, eller tar man bare det man blir gitt og smiler?
PS. Bestillingen er gjort direkte på Finnair sine hjemmesider.
- Nikolai