Skulle ha reist med familien i first med US LGA-CLT-SAN (opprinnelig avgang kl 14.45, men vi ble ombooket grunnet sent fly fra LGA til Delta. Ergo fikk vi taxivoucher for å komme oss til JFK. Når vi ankommer JFK ca. 16.30 er flighten kansellert grunnet uvær. Går over til terminal 7 for å snakke med noen fra US, siden de sier på telefonen at de ikke har rettigheter til å gjøre noe annet enn å ombooke, alstå ikke taxivoucher eller hotellvoucher eller noe annet. Når vi omsider får tak i noen fra USA på terminal 7 (vi måtte vente i nesten to timer fordi de var fullt opptatt med check in og håndtering av billetter), får vi beskjed om at vi må tilbake til LGA siden de på JFK heller ikke har noen rettigheter, vi får heller ikke voucher for taxi til LGA, ei heller har vi fått noen voucher for mat eller drikke.
Ankommer LGA ca. kl. 19.00 og etter lang kø får jeg omsider snakke med en manager som kan fortelle meg at vi ikke har noen rettigheter, men at de skal ordne hotell til oss og plasser i Y neste dag (altså i dag). Hun forklarer meg at vi egentlig ikke har førsteklasse-billetter til tross for at det står first (A) og at de refunderbare (jeg hadde prissøk og fikk gunsstig pris, dvs. noe over $2500 for fire personer en vei). Poenget hennes var å ha et motargument mot spørsmål om kompensasjon for involuntary downgrade, hovedargumentet hennes er at disse billettene ville ha kostet nesten $8000 dersom vi hadde bestilt dem i dag (vi bestilte 6. november). Enden på visa (etter halvannen times diskusjon), blir at vi får first LGA-CLT (to timers flight) og to av oss får first CLT-SAN, mens to må reise i Y (vi er kona, barn på 8 og 10 og meg - kan noen gi meg et godt argument for at jeg og et av barne bør reise first?).
Kan de bare skvalte og valte med oss slik? Har man mye mindre rettigher over her enn i Europa. PS, jeg var sliten og irritert, men fant fort ut av en rettighetsorientert tilnærming ikke ville virke. En nærmest smiskende hyggelig tilnærming med stor forståelse for US sine utfordringer ga meg i alle fall muligheten til å komme til San Diego et døgn etter planen.
Synes det er rart at de ikke tilbyr kompensasjon for downgrade (det står invol downgrade på de nye billetene våre), voucher til mat og drikke (fikk frokost på hotellet i dag, men det er det eneste) og/eller et night kit med toalettsaker og/eller voucher til å kjøpe dette.
Ankommer LGA ca. kl. 19.00 og etter lang kø får jeg omsider snakke med en manager som kan fortelle meg at vi ikke har noen rettigheter, men at de skal ordne hotell til oss og plasser i Y neste dag (altså i dag). Hun forklarer meg at vi egentlig ikke har førsteklasse-billetter til tross for at det står first (A) og at de refunderbare (jeg hadde prissøk og fikk gunsstig pris, dvs. noe over $2500 for fire personer en vei). Poenget hennes var å ha et motargument mot spørsmål om kompensasjon for involuntary downgrade, hovedargumentet hennes er at disse billettene ville ha kostet nesten $8000 dersom vi hadde bestilt dem i dag (vi bestilte 6. november). Enden på visa (etter halvannen times diskusjon), blir at vi får first LGA-CLT (to timers flight) og to av oss får first CLT-SAN, mens to må reise i Y (vi er kona, barn på 8 og 10 og meg - kan noen gi meg et godt argument for at jeg og et av barne bør reise first?).
Kan de bare skvalte og valte med oss slik? Har man mye mindre rettigher over her enn i Europa. PS, jeg var sliten og irritert, men fant fort ut av en rettighetsorientert tilnærming ikke ville virke. En nærmest smiskende hyggelig tilnærming med stor forståelse for US sine utfordringer ga meg i alle fall muligheten til å komme til San Diego et døgn etter planen.
Synes det er rart at de ikke tilbyr kompensasjon for downgrade (det står invol downgrade på de nye billetene våre), voucher til mat og drikke (fikk frokost på hotellet i dag, men det er det eneste) og/eller et night kit med toalettsaker og/eller voucher til å kjøpe dette.