Rettigheter når Ebookers somler med tilbakebetaling ved avbestilling

BårdK

ScanFlyer Silver
Rettigheter når Ebookers somler med tilbakebetaling ved avbestilling

Bestilte en tur med Ebookers med hotell (OSL-SAN i juni) til ca. kr. 25.000. Fredag 25. februar fikk jeg mail om at returen var endret til 0630 om morgenen fra SAN. De forsøkte å finne senere avgang samme dag, men fant det ikke og ga meg muligheten til å avbestille hele reisen uten kostnad, noe jeg gjorde. Fikk bekreftelse på avbestillingen på e-post, men de har derimot ikke klart å refundere meg beløpet ennå. Ringte de i går, og de fortalte at de jobbet med saken, men at flyselskapet var problemet. Er det egentlig mitt problem? Eller kan jeg kreve beløpet refundert uavhengig av at de sliter med sitt mellomværende med flyselskapet. Er vanligvis ganske god på forbrukerrettigheter, men i denne bransjen er det så mye med liten skrift at nesten har gitt opp å forstå mine rettigheter.

Takknemlig for tips og svar!

Re: Rettigheter når Ebookers somler med tilbakebetaling ved avbestilling

Hm, hmm ;) Hvorfor ikke 0630 ?? Skal man fra Vestkysten via Østkysten hjem er det jo tidlig avgang likevel ??

He he, jeg er ferdig med charterreisetidspunkter. Har nå booket med BA med avgang kl. 20.00. Hvis jeg kan velger jeg alltid kveld- og ettermiddag på interkontinentale reiser da det funker best for å unngå for mye jetlag.

Krev at du umiddelbart får refundert pengene, hvis ikke disputerer du saken med kredittkortselskapet.

Skal forsøke, men har jeg krav på det?

Det der kan nok være køddete. Vet ikke hva du har krav på, men jeg hadde en sak med Brussels Airlines som satt på pengene i nesten 5 måneder før de ble refundert. Det var en full flex billett.

De sa bare at behandlingstiden på slikt var minimum 3 måneder. Så tviler ikke på at flyselskapet kan være bremsen her.

Krav eller ikke, merarbeid for dem å få en chargeback fra VISA/MC mot seg i hvert fall.

Enig med ex_trd her.

Vet ikke om alle kredittkortselskap følger samme praksis, men mitt selskap satte pengene umiddelbart inn på mitt kort igjen, med beskjed om at de ville bli trukket igjen dersom kortselskapets behandling av saken ga negativt utfall for meg. Altså slapp jeg å vente på pengene mine - og all "krangling" foregikk mellom leverandøren og kortselskapet. Det kaller jeg service!

Så prøv deg på en chargeback - vis til at du har vært i kontakt med Ebookers allerede, uten resultat.

Enig med ex_trd her.

Vet ikke om alle kredittkortselskap følger samme praksis, men mitt selskap satte pengene umiddelbart inn på mitt kort igjen, med beskjed om at de ville bli trukket igjen dersom kortselskapets behandling av saken ga negativt utfall for meg. Altså slapp jeg å vente på pengene mine - og all "krangling" foregikk mellom leverandøren og kortselskapet. Det kaller jeg service!

Så prøv deg på en chargeback - vis til at du har vært i kontakt med Ebookers allerede, uten resultat.

Helt enig, har benyttet meg av det ved et par anledninger og samme gode erfaring. Pengene tilbake med en gang, og det vil jeg jo ha når jeg vet at jeg har krav på dem.

Da har jeg nettopp snakket med Ebookers og de sier at saken er avgjort (altså at jeg skal få igjen pengene), men at det kan ta uker. Deretter ringte jeg Mastercard som sa de ikke kunne gjøre annet enn å sette en rentestopp på beløpet.

Ebookers sier at grunnen til at det tar lang tid er at SAS sitter på pengene og at de somler. Snakket i dag med SAS som sier at det er Ebookers som sitter på pengene. Mastercard sier de ikke kan gjøre noe, men jeg har i dag sendt en reklamasjon hvor jeg eksplisitt spør om chargeback.

Back