Rettigheter når Ebookers somler med tilbakebetaling ved avbestilling
Bestilte en tur med Ebookers med hotell (OSL-SAN i juni) til ca. kr. 25.000. Fredag 25. februar fikk jeg mail om at returen var endret til 0630 om morgenen fra SAN. De forsøkte å finne senere avgang samme dag, men fant det ikke og ga meg muligheten til å avbestille hele reisen uten kostnad, noe jeg gjorde. Fikk bekreftelse på avbestillingen på e-post, men de har derimot ikke klart å refundere meg beløpet ennå. Ringte de i går, og de fortalte at de jobbet med saken, men at flyselskapet var problemet. Er det egentlig mitt problem? Eller kan jeg kreve beløpet refundert uavhengig av at de sliter med sitt mellomværende med flyselskapet. Er vanligvis ganske god på forbrukerrettigheter, men i denne bransjen er det så mye med liten skrift at nesten har gitt opp å forstå mine rettigheter.
Takknemlig for tips og svar!
Bestilte en tur med Ebookers med hotell (OSL-SAN i juni) til ca. kr. 25.000. Fredag 25. februar fikk jeg mail om at returen var endret til 0630 om morgenen fra SAN. De forsøkte å finne senere avgang samme dag, men fant det ikke og ga meg muligheten til å avbestille hele reisen uten kostnad, noe jeg gjorde. Fikk bekreftelse på avbestillingen på e-post, men de har derimot ikke klart å refundere meg beløpet ennå. Ringte de i går, og de fortalte at de jobbet med saken, men at flyselskapet var problemet. Er det egentlig mitt problem? Eller kan jeg kreve beløpet refundert uavhengig av at de sliter med sitt mellomværende med flyselskapet. Er vanligvis ganske god på forbrukerrettigheter, men i denne bransjen er det så mye med liten skrift at nesten har gitt opp å forstå mine rettigheter.
Takknemlig for tips og svar!