Jeg må give nordmændene ret her. Bare fordi CPH vækster, betyder det ikke nødvendigvis, at SAS bør kaste mere kapacitet ind i markedet. De segmenter, der vokser i CPH, er måske ikke "gode" kunder i SAS' øjne, fordi de simpelthen er for prisfølsomme og kun efterspørger produktet, når dette er udbudt til en meget lav pris.
Det er derfor formentlig ikke lønsomt for SAS at gå efter disse "nye" kunder, da SAS' omkostningsstruktur og produktportefølje ikke passer til disse kunders behov og købeadfærd. Det du siger, er at SAS skal øge antallet af SAS-billetter i København. Altså tilbyde mere af dét, som SAS allerede gør. Realiteten er, at kunderne enten ikke vil købe disse ekstra billetter, eller også vil de kun købe dem, hvis de kommer ned i en pris, hvor SAS' omkostningsstruktur ikke længere gør billetten lønsom at udbyde.
Det SAS må gøre, hvis de vil tiltrække disse nye segmenter, er, at ændre på sine produkter eller på sin omkostningsstruktur. At tilbyde mere kapacitet (af nuværende produkter) er ikke en løsning og slet ikke en bæredygtig en af slagsen.