• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Resiplanlegning, AKL-NRT-VIE-OSL-ALF

Gunnar

ScanFlyer Gold
Da har reiseplanleggningen for retur til Norge (i juli) begynt. I den forbindelse ønsker jeg meg svar på noen spørsmål, samt tips fra de som eventuelt måtte ha noe tilgjengelig....

Reisen som er funnet (og satt av, men ikke låst) er Auckland (AKL) - Tokyo Narita (NRT) (med overnatting) - Vienna (VIE) - Oslo (OSL) (med overnatting) - Alta (ALF). Reisen er med Air New Zealand (AKL-NRT), Austrian (NRT-VIE-OSL, hvor VIE-OSL er med Tyrolean) og "gode gamle" SAS (OSL-ALF).

Ved overnattingen i Japan vurderer jeg å benytte Narita Airport Rest House med sin korte distanse til Terminal 1, spesielt siden jeg vurderer å bruke tid til litt spotting mens jeg er der. Så da ville det være interessant å vite om noen andre har erfaringer her, samt evt. andre anbefalninger...

I Vienna er det en stopp på litt over 4 timer, og her regner jeg med at halvannen til 2 timer må settes av til (de)boarding, passkontroll, mm. Men er det noen som har forslag til hvordan dødtid best kan slåes ihjel? Som for eksempel en fin spotteplass inne i terminalen?

Ellers er det jo ikke første gang jeg reiser via Oslo, så derfra burde alt gå bra. Desverre vil ikke tiden strekke til et besøk til spotteplattformen... :(

Tips, triks og ting jeg bør være oppmerksom på mottaes med takk... ;)
 
Back
Top