Reservasjonssystemer

LN-FHU

Superflyer
Er det noen som vet om det finnes en oversikt over hvilke reservasjonssystemer de ulike selskapene benytter....?

F.eks. OZ(Asiana) eller CZ(Chech) eller CA(Air China)

Det spørs vel hva du mener her. De fleste store selskapene kan reserveres og billetteres gjennom de fleste store reservasjonssystemer. Hva som brukes internt for revenue management og inventory tror jeg ikke finnes lett tilgjengelig og varierer ettersom man endrer systemer.

Czech Airlines bruker forøvrig tobokstavskoden OK meg bekjent.

Skjønte heller ikke helt spørsmålet - lurer du på hva slags interne systemer som benyttes? (SAS' Resaid, KLMs Corda osv?)

Czech Airlines bruker forøvrig tobokstavskoden OK meg bekjent.

Skjønte heller ikke helt spørsmålet - lurer du på hva slags interne systemer som benyttes? (SAS' Resaid, KLMs Corda osv?)

Selvfølgelig er det OK på Czech....blander med litt bilnasjonalitet... ;)

Mener som det du sier KLM Corda, SAS Resaid osv.....

SAS bruker både resaid og amadeus (i Ediss versjon). Håper det snart kommer noe nytt her..

Ediss er håpløst å bruke til tider.. hadde Amadeus pro tempo i de gode gamle Braathens dagene, dette gikk det faktisk an å jobbe rimlig kjapt med ,men Ediss har jeg aldri likt..

Ediss er en "modul" som bruker Amadeus og ResAid som motorer. Sjermen er delt i fire hvor tre av dem kan vise forsjellig info og den fjerde viser hvilken modus du er i, som igjen styres av forsjellige tastekombinasjoner med tall og F1-12 + ALT/SHIFT/CTRL versjoner..

Har sett Czech bestillinger som ser veldig "amadeus" aktige ut så jeg vil nesten regne me dat det er de de bruker

Ja det er mange som skal over på Altéa. LH, AY, QF var tidlig ute. Og jeg er ganske sikker på at BA også var blant de første, men det er mulignes bare deler av pakken.

Back