Release Aeroclassics DC-9

gottols

ScanFlyer Blue
Blant utgivelsene fra Aeroclassics desember 2007 er Thai International DC-9-41 reg. HS-TGM. Denne reg er et utlånt fly fra SAS i perioden 1970-72 (OY-KGG "Sune viking")Jeg har sikret meg et eksemplar. Videre opplyses det at Aeroclassics nå har levert 85 % av deres DC-9 produksjon. De resterende 15 % slippes i Januar 2008 og slik jeg leser mellom linjene vil vi da motta DC-9 i SAS dekor. YES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Last edited:
De har kommet med en DHL Dc9-41 også no.
Den har reg N958AX... Kan dette være en ex.SAS også ?

Nydelig er den ivertfall !

De har kommet med en DHL Dc9-41 også no.
Den har reg N958AX... Kan dette være en ex.SAS også ?

Nydelig er den ivertfall !

Ja, den er gild og ble med på min bestilling. Dette er ikke
en ex.SAS maskin, men et eksemplar som i sin tid tilhørte
TOA Domestic Airlines (reg. JA8440)....

Sunday, December 16, 2007 3:53 PM sier Outlook at eposten ble sendt. Raskt ekspedert spør du meg

Da var min komment. Bestilte fra Aviation Center Berlin...ikke veldig lurt da de imotsetning til de fleste amerikanske og asiatiske steder opplyser tollvesenet om full verdi inkludert porto....slikt blir det masse moms, toll og tull av :(

Fikk omsider ut fingeren og blir fortalt at 1 stk. SAS DC-9-41 sendes fra airplanereplicas i dag 09.01.2007 . Hurra ! Da trenger vi
SAS DC-8-62 og -63 ....

Da har mine første 2 AeroClassics modeller ankommet fra Aviation Retail Direct idag (på dagen 10 dager etter bestilling via nettsiden):
HS-TGM som denne tråden handler om, og en annen flott T-hale som jeg tillater å legge ved selv om det hverken er SAS eller DC-9:
Nemlig BA super VC-10 G-ASGI (som bare er to bokstaver forbi det flyet som var vikar på LHR-FBU en julidag i 1980: -ASGG).

Attachments

• HS-TGM modell 1.jpg
    HS-TGM modell 1.jpg
    67.8 KB · Views: 75
  • HS-TGM modell 2.jpg
    HS-TGM modell 2.jpg
    80.5 KB · Views: 78
  • G-ASGI modell 1.jpg
    G-ASGI modell 1.jpg
    61 KB · Views: 80
  • G-ASGI modellkort.jpg
    G-ASGI modellkort.jpg