Rekord i telling av passasjerer?

Fly med oss

ScanFlyer Gold
Jeg hadde en litt spesiell opplevelse i går kveld. Jeg boardet SK1606 i Zürich som skulle til Stockholm. Det oppstod uenighet om antallet passasjerer som hadde boardet, noe som resulterte i at hodetelling ble gjennomført gjentatte ganger av både kabinpersonalet, Swissport og til slutt av kapteinen. Vi ble totalt telt 27(!) ganger før mysteriet ble oppklart, og det ble da endelig enighet mellom purser og Swissport om at det manglet én passasjer. Avgang ble over en time forsinket. Sikkerheten kommer først, og det er jeg utrolig takknemlig for - men dette virket som noe jeg heller ville forventet i andre deler av verden. Er det ny rekord i antall tellinger?

Har nok 7-8 ganger som maks på lista mi, hvorav LX purser nektet bestemt på at det var det antallet jeg hadde som var korrekt (+1) i forhold til klikkeren hennes. Tilslutt så kom hun på at den ene sønnen til kapteinen satt på jump seat i flightdeck, da ble trynet hennes temmelig rødt og hun lukka døra ganske fort. :p

Jeg hadde en litt spesiell opplevelse i går kveld. Jeg boardet SK1606 i Zürich som skulle til Stockholm. Det oppstod uenighet om antallet passasjerer som hadde boardet, noe som resulterte i at hodetelling ble gjennomført gjentatte ganger av både kabinpersonalet, Swissport og til slutt av kapteinen. Vi ble totalt telt 27(!) ganger før mysteriet ble oppklart, og det ble da endelig enighet mellom purser og Swissport om at det manglet én passasjer. Avgang ble over en time forsinket. Sikkerheten kommer først, og det er jeg utrolig takknemlig for - men dette virket som noe jeg heller ville forventet i andre deler av verden. Er det ny rekord i antall tellinger?

Jeg hadde følt meg som litt tilbake i barndommen...:

–Han teller oss, rautet kalven.
–Og det får’n ikke lov til, brølte oksen...

http://stairs5-7.cappelendamm.no/binfil/download2.php?tid=797642&h=d52b4adb5752c6aaf6dc0cb6629f3543

Personlig tror jeg ikke at jeg har opplevd mer enn 2 til maks 5 gjennomganger før de begynner å sjekke boardingdetaljer på nytt.

Agh .... har ikke tall på alle de gangene jeg har vært med på dette .. Er det noe kabincrew i alle land har felles, så er det evnen til å komme opp med feil tall .... :lol:

...men 28 ganger var litt vel mye kanskje? :lol:

Alltid like gøy når cabincrew ikke får det til å stemme og de mener at de har telt riktig. Har gjort mang en ID-sjekk hvor det viser seg at cabincrew har telt feil. Hihihi.

Agh .... har ikke tall på alle de gangene jeg har vært med på dette .. Er det noe kabincrew i alle land har felles, så er det evnen til å komme opp med feil tall .... :lol:

No offence, men den går begge veier.
Har mange ganger telt, og tallet fra gate har ikke stemt, så har det vist seg å väre en feil der.
Alle kan gjöre feil, men heldigvis så finner man stort sett ut av ting ganske kjapt sammen.

...men 28 ganger var litt vel mye kanskje? :lol:

Alltid like gøy når cabincrew ikke får det til å stemme og de mener at de har telt riktig. Har gjort mang en ID-sjekk hvor det viser seg at cabincrew har telt feil. Hihihi.

Haha senest i dag faktisk ;)

Men skal jo sies at vi dessverre ikke er feilfrie på gate heller.

Back