Reklame, reklame og mer reklame

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg har fløyet Norwegian en del de siste månedene, og på stadig flere fly dukker det opp reklame inne i flyet. Da jeg fløy LN-KKU på torsdag var nakketrekket fra Hov Dokka. Da jeg fløy LN-KKX i dag var det store reklamebannere for Flytoget på lokkene på bagasjebeholderne.

I utgangspunktet trodde jeg at det kun var Silver-flyet som skulle få reklame sammen med eventuelt nye logojets. Er planen at alle fly skal ha reklame på nakketrekk, etc.?

reklame dukker nok opp over alt etterhvert - både hos Norwegian og andre. SAS Braathens har klistremerker med reklame for Telenors tjeneste "mail på mobilen" ser jeg på alle seteryggene, og WF har lenge brukt seteryggende som egenreklame (og de jobber også med å selge reklameplass ombord). Det er ikke alle annonsører (dessverre) som vil "kjøpe" et helt fly, og da finnes det en rekke alternativer. Se f.eks. sasmedia.se for en del forskjellige løsninger

Er nok ikke bare hos Norwegian en finner "nye" reklameplasser. Reist med både SAS Braathens, Norwegian og Flytoget/NSB de siste dagene og opplever nok nye, mer eller mindre, kreative reklameplasser.

Originally posted by FlightDeck

Jeg har fløyet Norwegian en del de siste månedene, og på stadig flere fly dukker det opp reklame inne i flyet. Da jeg fløy LN-KKU på torsdag var nakketrekket fra Hov Dokka. Da jeg fløy LN-KKX i dag var det store reklamebannere for Flytoget på lokkene på bagasjebeholderne.

Hehe! Håper flybillettene blir billiger av det. Ellers er det ingen vits.

Originally posted by radeon

Originally posted by FlightDeck

Hehe! Håper flybillettene blir billiger av det. Ellers er det ingen vits.

Ingen vits i billigere billetter nå....249,-kr innen Sør-Norge og 347,-kr til Nord-Norge er nesten litt for billig. Bruk heller pengene på annet som er mer langsiktig....^_^

Hvorfor ikke dele ut vareprøver? Det lanseres jo stadig nye produkter rundt om, også innenfor snacks/drikke. Det burde da være utmerket å markedsføre disse ved å dele ut smaksprøver om bord i flyene? Selv fikk jeg 1,5 liter Coke Zero på Meny her en dag som "vareprøve". Det bør da kunne finnes en mulighet her?

Originally posted by Hurum

Ingen vits i billigere billetter nå....249,-kr innen Sør-Norge og 347,-kr til Nord-Norge er nesten litt for billig. Bruk heller pengene på annet som er mer langsiktig....^_^

Enig! (selv om alle billettene selvsagt ikke er så billige) Dersom flyselskapene plutselig skulle få masse reklamepenger mellom hendene kan de heller bruke dem på en gratis boks brus til hver passasjer.

SAS Braathens kjørte Ventelo-reklame på seteryggene for et års tid siden, og i utlandet har denne formen for reklamering eksistert en stund, så det var bare et tidsspørsmål før det ble utbredt her nord også.

Originally posted by ANX

Når man snakker om kreativ reklame...:colgate:

Et par artige "reklamer" fra Oops også :) :

Sign15.jpg

Sign16.jpg

Back