Rekkevidde A321

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Hei

Noen som vet om hvordan A321 vil mestre vinterlige forhold west bound?`

3050 nm er rekkevidden med 2 klasser.

Westbound er jo mye...litt avhengig hvor en starter...men hvis du mener hjemlige traketr (USA) saa vet jeg at BlaaJet sliter med A320 paa enkelte destinasjoner JFK SFO har vaert nevnt mye....og A320 har vel bedre rekkevidde enn A321

jetBlue har en god del fuelstops om vinteren - spesielt fra Burbank. A321 i tilsvarende scenario vil ha noen flere fuelstops ....

Originally posted by dc-8-63

Westbound er jo mye...litt avhengig hvor en starter...men hvis du mener hjemlige traketr (USA) saa vet jeg at BlaaJet sliter med A320 paa enkelte destinasjoner JFK SFO har vaert nevnt mye....og A320 har vel bedre rekkevidde enn A321

Så vidt jeg har skjønt sliter de mest der de er vektbegrenset pga rullebanen på vestkysten. Dvs ikke SFO, men f.eks BUR.
321 sliter nok enda mer, og er knapt brukende ut fra Hot'n High som ut fra LAS og PHX.

Når det verste vintervindene herjer må tom SW sine 73W gå ned for fuel, selv om det er veldig sjelden.

Great Circle med 400 knop ground speed tar flyturen 5 timer og 37 minutter mellom JFK og SFO (4162 km/2247 nm) og 14 minutter mindre mellom JFK og LAX. I tillegg kommer mye snafs i begge ender så for en vestover-flight er rundt 6:30 flytid som Virgin America oppgir på strekningen mer riktig. Dette er rundt en 345 knop i gjennomsnittsfart.

I motsatt retning oppgir Virgin America turen mellom SFO og JFK til å vare rundt 5:30 og det gir rundt 410 knop i gjennomsnitt.

På papiret skal jo A321 gjøre JFK-SFO unna uten problem med 170 passasjerer / 2 klasser. JetBlue har jo ikke F, slik at deres A320 har ganske så stinn brakke (selv om de har tatt ut et par rader nylig). UA må jo tenkte på å skifte ut sine 757er snart. De flyr jo kun PS transcon nå. UA har jo på sin premium service kun litt over 100 seter på 757en, det bør jo hjelpe litt.

Jeg bare håper at 737-900ER ikke er eneste alternativ på rutene JFK-LAX/SFO.

Når man ser på Airliners.net så er det 41 bilder av en A321 på PHX mot 739 A320 og 504 A319. Så det er vel noe i den Hot'n high greia...

Tror ikke UA noengang vil kjoepe A321 ...... USAirways, imidlertid, har en haug av dem, og det er nok omtrent utelukkende de som er fotografert i PHX.

Originally posted by LN-MOW

Tror ikke UA noengang vil kjoepe A321 ...... USAirways, imidlertid, har en haug av dem, og det er nok omtrent utelukkende de som er fotografert i PHX.

De må jo engang kvitte seg med den relativt store skokken 75 som putrer rundt. Tror A321 er et smartere alternativ for UA som har 42 A320/319 fortsatt på Airbus bøkene. Det snakkes om at disse skal erstatte 733 og 735ene. Dersom 75ene blir erstattet med A321 får UA en 100% Airbus single aisle flåte, noe som umulig kan være dumt?

Grøsser dersom de følger etter Dag og kjører 737 på trans kont.. :huh:

Back