Re: Reisevaneundersøkelsen 2014
Daglig rute er kanskje ideelt. Men NAS har ikke daglig rute noen steder foreløpig og de fyller flyene for det.
Uansett kan de gjøre som NAS gjør med Bangkok og fly annenhver dag f.eks Manila og New York. Tur/retur NY tar 18-19 timer og da har man 29-30 timer på tur/retur Manila. Da tar en 2 døgns rotasjon akkurat 48 timer.
Selv om man fikk opp yielden, så har ruten problem med avstand. OSL-MNL er ca 10000 km og med flytid rett i underkant av 12 timer i ideele situasjoner. Det er samme problemet som f.eks. en evt. SIN rute har. Med to timer t/a så er t/r 28 t, noe som betyr 2 individer om man skal ha daglig rute (som gjerne high-yield markedet etterspør). Et alternativ er å mellomlande i f.eks. noen av industribyene i sørøst-Kina for å få flere biz passasjerer, men fordelen med non-stop rute forsvinner i stor grad da.
Daglig rute er kanskje ideelt. Men NAS har ikke daglig rute noen steder foreløpig og de fyller flyene for det.
Uansett kan de gjøre som NAS gjør med Bangkok og fly annenhver dag f.eks Manila og New York. Tur/retur NY tar 18-19 timer og da har man 29-30 timer på tur/retur Manila. Da tar en 2 døgns rotasjon akkurat 48 timer.