Reisetips Hamburg

Martin

Moderator
Medlem
Sitter og vurderer en tur hit, og skal da i såfall til denne adressen.

Lurte på tips om byen generelt, og også om beliggenheten. Har jeg forstått det riktig at det som er sentrum ligger et godt stykke øst for denne adressen? Er det noen spesielle steder det anbefales å bo? Gjerne i nærheten av samme adresse.

Re: Hamburg

Altona, som du henviser til , kender jeg ikke rigtig noget til, men jeg synes faktisk Hamburg er en rigtig spændende by , der absolut er et besøg værd. Byen har jo nok et rygte som en lidt kedelig by , som man bare skal forbi for at komme sydpå.
Den har en flot havnefront fra Landüngsbrücke og ind til centrum med det gamle pakhusområde. I pakhusområdet ligger der bla et sjovt Miniatureland med verdens længste modeljernbane!
http://www.miniatur-wunderland.com/visit/ (tip:bestil billet online, og undgå lange køer for at komme ind)
I havnen der masser af muligheder for komme på sightseeing ture i det kæmpe store havneområde. Og så er der jo selvfølgelig Reeperbahn, der er en stor turistattraktion.

Byen har jo nok et rygte som en lidt kedelig by

Det er ikke et rygte jeg kender til. Jeg mener, at Hamburg, sammen med Berlin, München og måske i mindre grad Köln har rygte som absolut spændende byer, der absolut er en rejse værd!

Bumper denne tråden, og lurer på tips om gode hoteller i Hamburg.

Planen er mest å besøke Miniatyr-wonderlandet, så hotellet kan godt være sentralt i forhold til både det og sentrum ellers.

Lurer på det samme, skal siste helg i november... Ingen Hilton:cry:

Sitter og vurderer en tur hit, og skal da i såfall til denne adressen.

Lurte på tips om byen generelt, og også om beliggenheten. Har jeg forstått det riktig at det som er sentrum ligger et godt stykke øst for denne adressen? Er det noen spesielle steder det anbefales å bo? Gjerne i nærheten av samme adresse.

Jammen, hva skal du så langt unna Reperbahn??:colgate:

Som Tommy sier er Park Hyatt et 6 stjerners hotell i mine øyne. Ett av de absolutt bedre jeg noensinne har bodd på! Men det koster en del da.

Skal du ha billigere alternativer finner du vel Ibis Altona til 50-70 euro. Helt greit for overnatting. Park Hyatt er også langt fra der du skal. Mariott hotellet i Hamburg er også helt ok. Men ligger i samme område som Hyatt, og da er vel valget enkelt.

Som Reidar skriver er det merkerlig nok ikke noen Hilton hotell i Hamburg.
Sist jeg var der bodde jeg på Sofitel for å sjekke ut Platina statusen. Topp rom men høye priser der også. Kommer nok ikke til å gjenta den sånn uten videre.

Skal du først til Hamburg, må du jo sjekke ut hva Reperbahn har å by på. Bare ikke la deg lure inn på noen lugubre klubber der, da de vet å skvise penger ut av deg til ingen nytte.

Skal du drikke litt kvalitetsdrikke, dra til baren Jacobsen som ligger mellom Reperbahn og elva. Mener det er 250 forskjellige rom sorter de har. Skikkelig stilig plass. Eller ta deg et glass Dom P i den eksklusive baren på Hotel Vier Jahrzeiten.

God tur!

Jammen, hva skal du så langt unna Reperbahn??:colgate:

Skal ikke dit lenger. Se når tråden er fra ;). Vurderte en tur på en konsert som var i februar 2011, men det ble ikke noe av. Nå vurderer jeg en tur ned for å kikke på miniatyrbyen.

Ser forøvrig at Hyatt ligger på førsteplass på Tripadvisor, og prisene er faktisk ikke helt avskrekkende, hvis jeg er i "skeie-ut"-modus - og siden jeg planlegger å sjekke inn på bursdagen min, så ligger det vel an til det ;)

Hei,

Tar sjangsen på å trekke frem denne tråden igjen. Drar til Hamburg 4 dager i begynnelsen av september (jobbtur;messe). Skulle gjerne ha overnattet på Hyatt som er nevnt i tråden, men tror ikke jeg får det godkjent av Sjefen...

Skulle derfor gjerne hatt noen tips om litt rimeligere hoteller da jeg selv ikke har besøkt byen på bortimot 15 år og pt. har ingen preferanser.

Siden messa avsluttes fredag ettermiddag så vurderer jeg også sterkt å ta toget til Berlin (ca.90 minutters togtur) for så å ta helgen der (forlenget til mandag) så derfra fly hjem fra Berlin. Noen erfaringer med denne togstrekningen?

Berlin har jeg aldri besøkt så det er vel på tide, så hotel tips i Berlin mottas også med takk. Berlin blir for egen regning så det skal helst ikke være for dyrt men heller ikke for spartansk.

Mvh
Fjordheim

Hei,

Tar sjangsen på å trekke frem denne tråden igjen. Drar til Hamburg 4 dager i begynnelsen av september (jobbtur;messe). Skulle gjerne ha overnattet på Hyatt som er nevnt i tråden, men tror ikke jeg får det godkjent av Sjefen...

Skulle derfor gjerne hatt noen tips om litt rimeligere hoteller da jeg selv ikke har besøkt byen på bortimot 15 år og pt. har ingen preferanser.

Var i Hamburg forrige uke, og bodde på et helt nytt hotell med adresse Reeperbahn 1A. Hotellet heter Arcotel Onyx, og tipper det ikke er mer enn ca. 10 minutters gange fra messeområdet. Veldig hyggelige priser nå i juli, men i likhet med alle andre tyske hoteller skrur de nok opp prisen ganske kraftig når det er messe i by'n.

http://www.arcotelhotels.com/en/onyx_hotel_hamburg/

Jeg betalte EUR 109,- for et Superior rom, og det var det absolutt verdt. Anbefales!

Berlin har jeg aldri besøkt så det er vel på tide, så hotel tips i Berlin mottas også med takk. Berlin blir for egen regning så det skal helst ikke være for dyrt men heller ikke for spartansk.

Mvh
Fjordheim[/QUOTE]

Togreisen med ICE er meget behagelig,1 t 25 min brukte vi. Kjøp togbilletten på bahn.de, så får du den mye billigere enn på stasjonen, vi betalte € 29.
Sist jeg var i Berlin, bodde jeg på Ivbergs hotel Premium, helt greit og moderne, like ved KaDeWE ( der Kurfürstendam begynner) til ca kr. 350 inkl. früstk., og tidligere har jeg bodd på 4-stjerners Maritim ved å booke på Priceline.co.uk name your own price-linken. Hoteller med kort avstand til Potsdamer platz er bra, Berlin er jo en stor by, så du kan risikere å havne i et litt kjedelig område om du ikke holder deg til de mest kjente strøkene i Berlin. Til Berlin Tegel flyplassen, kan du ta X9 expressbussen, og til Berlin Schönefeld, kan du bruke DB regional express tog, ikke S-bahn som bruker mye lenger tid.

Holiday Inn Express er både billigt, ligger godt (tæt på en U-bahn station, ca. 100 m) og er inklusive morgenmad. Moderne værelser, dejlige senge og et rigtig lækkert badeværelse. Super kvalitet for pengene. Jeg mener det er omkring 400-500 kroner pr. nat.

Har du lidt flere penge kan man ikke komme uden om Europaischer Hof ved hovedbanegården. Værelserne er fine, men det der virkelig trækker, det er morgenmaden. Hold op hvor er den vild. Champagne, nylavede pandekager, alt du kan ønske - og så er det rigtig centralt jo.

Generalt er Hamburg en rigtig spændende by, sørg for at komme ind og se The Lion King ved havnen - storslået skuespil...

Tristar, Sbtagent & ValdaIsaksson;

Takker så mye for veldig gode tips og innspill.

Arcotel Onyx hørest bra ut, også beliggenheten ift. messeområdet, og det ser, som nesten forventet ut, til at ICE toget til Berlin er bra også.

Samtidig; når en danske anbefaler både hotellet og morgenmaden på Europaischer Hof så må selvsagt det vurderes sterkt (de dansker jeg jobber med er veldig opptatt av morgenmad)

Takk for tips.

Mvh
Fjordheim

Hmm, kanskje noen kan hjelpe meg litt mer her: Fikk forslag fra reisebyrået vårt i dag på flighter og hotel i Hamburg 4-7 sep. Fikk litt bakoversveis; de finner kun ledige plasser på premium economy enten vi reiser via OSL eller CPH. Og det til den nette sum av NOK 11.738!

Og det eneste ledige brukbare hotellet skal ha 299 Euro per døgn (Novotel Hamburg Alster).

Lurer nesten på å fly til CPH og kjøre med leiebil derfra til Hamburg for så å finne billigere overnatting et sted langs veien mellom Hamburg og Bremen?

Noen lure ideer her?

Gidder ikke bruke nesten 20 laken av reisebudsjettet på denne messa, så viktig er den ikke.

mvh
Fjordheim

Kan se , at både flyforbindelser mellem Hamburg og CPH samt hoteller i Hamburg i den periode koster spidsen af en jetjager på grund af messen . Men billeje i Danmark er bestemt heller ikke billigt.
Men som alternativ kunne du jo tage toget fra København til Hamburg (eller en anden tysk by) og så leje bil derfra. En togbillet behøver altså ikke at koste mere end 500-600 kr retur.

Tog til Europa fra Danmark:

http://www.dsb.dk/find-og-kob/rejser-udlandet/rejser-til-udlandet/kob-togrejser-i-europa/

En anden mulighed:

Flyv til Berlin og lej bil derfra ?

Prisen på flybilleterne hos SAS ser i alt fald meget rimelige ud den periode. Der er ca 250 km til Hamburg.

Ja, jeg bliver ved ^_^

Men når du søger hotel kan du evt bruge ww.hrs.de

Søg på Hamburg men vælg "Weitere suchkriterien" (nederst) og sæt "Umkreis" til f.ex 50 km . Så dukker der alle mulige billige alternativer op , hvis du holder dig en 20-30 km fra Hamburg.

En anden mulighed:

Flyv til Berlin og lej bil derfra ?

Prisen på flybilleterne hos SAS ser i alt fald meget rimelige ud den periode. Der er ca 250 km til Hamburg.

Takker Pingo,

Endte opp med fly t/r Haugesund-Oslo-Berlin t/r med Norwegian, så tog Berlin-Hamburg t/r, under 1/3 av prisen til Hamburg.

Park Inn Alexanderplatz i Berlin.
Novotel Hamburg Alster i Hamburg.

Blir sikkert bra: Takk for tipsene.

Back