Reisetid AirBaltic

Kalwei

Newcomer
Forstår ikke helt hvorfor det er forskjellige reisetider på samme strekning på AirBaltic flyvningen som jeg nettopp bestilte.

Departure Sat, JUL 13
06:00 Stavanger - 08:55 Riga (BT178)
09:25 Riga - 11:30 Rome (Fiumicino) Terminal* 3 (BT631)
Basic Class
Return Sat, JUL 20
17:55 Rome (Fiumicino) Terminal* 3 - 22:05 Riga (BT634)
22:45 Riga - 23:45 Stavanger (BT177)
Basic Class

For samme flyvningen Stv -Riga, er det 3 timer til Riga, og 1 time tilbake fra Riga.
Hvorfor er det slik?

noen som har erfaring med airbaltic om de har mye forsinkelser?

må man sjekke inn bagasjen på nytt i Riga?

noen som har erfaring med airbaltic om de har mye forsinkelser?

må man sjekke inn bagasjen på nytt i Riga?
Aldri opplevd store forsinkelser med airBaltic, og det går svært effektivt å bytte fly på RIX om du skal videre.
Når det er sagt, så kan man være uheldig om en flight er forsinket, da airBaltic ofte har destinasjoner med bare én daglig avgang - da er du stuck til neste dag.

Tviler på at airBaltic booker om til andre selskaper da de er et lavkostselskap.

- og som Discus sier, så trenger du ikke plukke opp bagasjen på RIX om du reiser gjennomgående, bare gå rett til neste gate.
God tur! :)

Transit i Riga er veldig enkel og overraskende rask.

Jeg har imidlertid hatt 2 problemer med Air Baltic.
1) De kanselerer og endrer ofte tid. Når jeg booker et halvt år i forveien har jeg opplevd både 2 og 3 endringer av flighten. Noen ganger må jeg reise andre dager enn planlagt og noen ganger blir connection så dårlig at jeg foretrekker å kanselere noen av flightene og booke med noen andre som selvsagt ikke er billig langt opp mot reisen.

2) Når de har hatt slike manuelle endringer av billetten så kan man ikke lengere se eller endre bestillingen i deres online systemer, booke sete og slikt.

Back