Reisehjelp: Oslo-Salvador (Brasil)

Someone

Moderator
Medlem
Har fått i oppdrag å finne en brukbar reiserute mellom Oslo og Salvador (Brasil) med utreise 10/4 og retur 19/4. Det er snakk om business, da jeg forstod det slik at economy class er uaktuelt

Beste jeg har funnet til nå er OSL-LHR-LIS-SSA, men er det noen muligheter for bare 1 mellomlanding?

Star Alliance er å foretrekke

En mellomlanding blir vanskelig. Eneste alternativ er da TAP, men da må man vente nesten ett døgn i LIS. Raskeste med *Alliance blir OSL-LHR-LIS-SSA, så alternativet du har funnet er nok det beste.

Her er en liten oversikt over destinasjoner til/fra SSA. Lite til/fra Europa som er "ordentlig" ruteselskap, ser det ut som. Du har evt. Condor fra FRA.

Hva med å f.eks. fly til Rio eller Sao Paulo, og deretter fly innenriks?

Sett på Twitter - er nok over før du reiser, men bør kanskje holdes et øye med i tilfelle ting endrer seg ...

Plane_Talking

It is the year for airline strikes - TAP pilots to strike from 26th March for 6 days as airline wants to bring in new productivity plans

Dersom du søker på www.flytap.com får du opp Star Alliance-alternativene OSL-CPH-LIS-SSA og OSL-BRU-LIS-SSA. Begge uten overnatting i Lisboa.

Men er det noe enklere enn OSL-LHR-LIS-SSA?

Forøvrig, så ligger LHR "langs vegen" når man flyr direkte OSL-LIS, så det er den korteste omveien.

CPH er vel klart å foretrekke fremfor LHR? Med C-billett, så er det vel i praksis samme pris.

Ser ut som det enten blir OSL-BRU-LIS-SSA den 11. (LIS-SSA den 10. er utsolgt i business, og economy er uaktuelt) eller så blir det OSL-FRA/MUC-GRU-SSA den 10. avhengig av hva VIA kan komme opp med

Hm, min personlige opplevelse på GRU var ikke en beste. Tror det gikk lettere for transferpassasjerene, men det var noen som sneik i køen jeg stod i (i nesten to timer) ved inntreise som påstod at de hadde videreforbindelse. Så med midre det er bedre opplegg for de som betaler mer, så ville jeg gjerne ha sluppet den siste varianten. Det er vel også nesten to timer "gale veien" (Sør-sør-vest).

Ser ut som det enten blir OSL-BRU-LIS-SSA den 11. (LIS-SSA den 10. er utsolgt i business, og economy er uaktuelt) eller så blir det OSL-FRA/MUC-GRU-SSA den 10. avhengig av hva VIA kan komme opp med

Ville tatt Lufthansa.. En lang helsikes flight begge veier fra Europa som er mye bedre hos LH og ett ekstra hopp i Europa med TAP veier mer enn opp for den timen man bruker i immigrasjonen i GRU.

Da endte modern opp med det trygge. Dvs LH i C over dammen, OSL-MUC-GRU-SSA og SSA-GRU-FRA-OSØ

Back