Reiseforsikring med lang varighet.

kekker

Onkel reisende kekker
Hei godt folk.

Er det noen her inne som har tips om "billige" reiseforsikringer, lillesøster skal til Malaysia i 6 måneder og oppdaget at betingelsene for Europeiske blir ganske frise når det er snakk om en lang reise.

Kilroy Travels kom med en pris på ca 6 000 via Gouda, som forsåvidt er en helt grei pris. Men det er noe med å være student og bruke pengene på morsommere ting.

Så om det er noen som har gode tips her inne, så mottas disse med takk!

Hei godt folk.

Er det noen her inne som har tips om "billige" reiseforsikringer, lillesøster skal til Malaysia i 6 måneder og oppdaget at betingelsene for Europeiske blir ganske frise når det er snakk om en lang reise.

Kilroy Travels kom med en pris på ca 6 000 via Gouda, som forsåvidt er en helt grei pris. Men det er noe med å være student og bruke pengene på morsommere ting.

Så om det er noen som har gode tips her inne, så mottas disse med takk!

Din lillesøster må sjekke bedre;) Europeiske tilbyr både halv- og helårige studentforsikringer. Gjorde et raskt søk på sidene deres og Europeiske student for verden med opphold i Malaysia fant jeg til 2400

http://www.europeiske.no/web/no/europeiske.nsf/noframes/29CD65AD69CA8C87C1256F6500418D3F

Hatt tilsvarende forsikring fra Europeiske de siste fem årene. Fordelene er at den også dekker innbo -- riktignok begrenset til 100k.

Hmm... betaler seg tydeligvis å ha forsikring gjennom arbeidsgiver, betaler vel 600 i året for hele familien med svært god dekning verden over. Da er 6000 virkelig blodpris i forhold... er det normalt at det skal koste så mye? Eller er det bare jeg som er helt på jordet?

edit: fant forresten denne: https://purchase.travelguardworldwi...iseforsikring-kjop-online-her_628_173877.html

1250kr for helårs global reiseforsikring, 2350kr med absolutt alle tillegg. (forlenget varighet på enkeltreiser, utvidet dekning reisegods, kulturdekning, sportsdekning, benbrudd/sykehuspenger)

Last edited:
Hmm... betaler seg tydeligvis å ha forsikring gjennom arbeidsgiver, betaler vel 600 i året for hele familien med svært god dekning verden over. Da er 6000 virkelig blodpris i forhold... er det normalt at det skal koste så mye? Eller er det bare jeg som er helt på jordet?

De fleste forsikringer -- også gjennom arbeidsgivere -- dekker sjeldent mer enn reiser med varighet på 45 eller 60 dager.

De fleste forsikringer -- også gjennom arbeidsgivere -- dekker sjeldent mer enn reiser med varighet på 45 eller 60 dager.
Har 90 dager fritidsreise (enkeltreise varighet) og 180 dager tjenestereise i vilkårene.

Jeg bor nå på 11. måneden i USA og hele familien på 4 er reiseforsikret for et år gjennom Tryg for i underkant av kr. 2000 pr. pers. Med folketrygden i bakhånd og betaling med kredittkort for bensin, billetter osv. er vi sikkert overforsikret. Bedre "safe than sorry".

Husk at det er forskjell mellom helårsreiseforsikring og varighet på reise. Ingen av de vanlige forsikringene dekker 6 mnd reise, da jeg sjekket 6mnd var det veldig dyrt (rundt 6000) for 6 mnd.

@nime: den du linker til gjelder kun opp til 90 dager.

Fra europeiske studentforsikringer vilkår:
1.1 Forsikringens varighet
Dersom ikke annet er presisert i vilkårene, gjelder
forsikringen fra det tidspunkt premien er betalt
og:
• under oppholdet på studiestedet i det geo graf -
iske område og for det tidsrom som vil gå fram
av forsikringsbeviset
• på ferie- og fritidsreiser i hele verden i inntil 45
dager pr. reise, regnet fra bostedsadressen på
studiestedet eller i Norge/Norden og til du er
til bake på samme sted

Husk at det er forskjell mellom helårsreiseforsikring og varighet på reise. Ingen av de vanlige forsikringene dekker 6 mnd reise, da jeg sjekket 6mnd var det veldig dyrt (rundt 6000) for 6 mnd.

@nime: den du linker til gjelder kun opp til 90 dager.
Nok et eksempel på at det lønner seg å lese det med liten skrift i første innlegg.. hvilket jeg ikke gjorde :P

Ser at det fort kan bli noe dyrere enn det jeg linket til ja.

Skal hun gå på skole? Jeg hadde billig forsikring via Ansa når jeg var i USA et år, men det betinger at du er medlem. Men det lønnte seg for meg.

Back