Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Du må passe på hvilke billettklasse du velger, billigste billettene til LH gir deg ikke mulighet til å velge gratis sete.

Men å fly LH fra TRD til PRG høres jo litt tungvint ut, må da være andre muligheter med kun et stopp.

Ok takker, var det jeg tenkte også. Gjennom bestilling direkte fra Lufthansa får man velge sete gratis men tror ikke gjennom reisebyrå.

Reiser med Lufthansa for er da flynerd og vil ha mest mulige flyreiser for 1900kr. Får hele 6 flyreiser for denne summen :D

Selv om Lufthansa etterhvert lar deg relativt sømløst kombinere reiser med de ulike selskapene innen gruppen så ser jeg at hvis man skal forhåndsvelge seter så må det gjøres på sidene til det enkelte selskapet. Oppdaget det da jeg nylig gjorde en LH og SN kombo

Lufthansa/PrivatAir flyr fra DUS til EWR i August/September med 737-700 med 86 businesseter. Fant priser på fks. en Torsdag til en Onsdag for 850€.

Hmm.. En hel familie på to-klasse 747-400 i C - Første eller andre etasje da?
Andre etasje er jo "old school" kult og mer privat, men snuten "for seg selv" er jo litt mer First-følelse.. Any?

Hmm.. En hel familie på to-klasse 747-400 i C - Første eller andre etasje da?
Andre etasje er jo "old school" kult og mer privat, men snuten "for seg selv" er jo litt mer First-følelse.. Any?

Prøvde begge deler på samme rute i våres. Holder faktisk en knapp på Mail deck dersom du kan få seter i «snuten»/fremste seksjon fra rad 1-4. Føles også mer romslig ut. Upper deck selvsagt old school Cool.

Edit: med forbehold om at jeg reiste alene.

I Dag var vel første dagen Lufthansa operer med A350 München - Vancouver BC, ser ut som det skal være fast A350 i sommer, fristende !

Konkluderte med det samme selv da vi reiste til DXB, selv om snuten sikkert er mer intim.

Vi løste det fint med å fikse Biz på returen også (faktisk så var mer eller mindre alle setene ledige så vi har de fem første setene i tuppen og da 1A til meg) Upper deck på vei til.

Vi løste det fint med å fikse Biz på returen også (faktisk så var mer eller mindre alle setene ledige så vi har de fem første setene i tuppen og da 1A til meg) Upper deck på vei til.

Først i snuten er jo langt mer å foretrekke enn «737-kabinen» i andre etasje mener nå jeg [emoji6]

Jeg skal til Shanghai en tur på 747-400 og har valgt med det litt spesielle setet 4D nedover for å teste dette unike og eneste solo setet som Lufthansa tilbyr i business.

v9JRuf

Last edited:

Jeg skal til Shanghai en tur på 747-400 og har valgt med det litt spesielle setet 4D nedover for å teste dette unike og eneste solo setet som Lufthansa tilbyr i business.

v9JRuf

Såkalt pavesete

Har de sluttet å tilby ekstra innsjekket koffert for Star Gold nå?

Har en economy classic/flex og det står kun en innsjekket bag og ingenting om ekstra for *G

Trenger å sjekke inn 2 og sitter strengt tatt allerede på flytoget når jeg oppdaget dette. Så sannheten avslører seg vel snart.

Først i snuten er jo langt mer å foretrekke enn «737-kabinen» i andre etasje mener nå jeg [emoji6]

Jeg er enig i det, men det er noe magisk med denne trappen opp.. har blitt mye snute med LH gjennom årene på både C og F men ingenting slår følelsen der oppe da det var Waffe First i "737 config"..

Jeg er enig i det, men det er noe magisk med denne trappen opp.. har blitt mye snute med LH gjennom årene på både C og F men ingenting slår følelsen der oppe da det var Waffe First i "737 config"..

Helt enig!!

Dessuten er først i snuten på 747 bare trangt. Annen Etage er "the shit"

Har en economy classic/flex og det står kun en innsjekket bag og ingenting om ekstra for *G

Trenger å sjekke inn 2 og sitter strengt tatt allerede på flytoget når jeg oppdaget dette. Så sannheten avslører seg vel snart.

Forøvrig ble dette ikke oppklart. Innsjekk skjønte ingenting og siden jeg var en glad gutt gav de blaffen og bare sjekket inn alt sammen gratis.

The mystery remains:)

Normalt på billetten bruker det å stå antall bagasje du kan medbringe i henhold til klassen, dvs. 1PC i Economy Classic. Du må selv legge til statusbagasjen oppå dette: 1PC allowance + 1PC ekstra *G.

Er i hvert fall slik hos SAS og div. reisebyrå.

Helt enig!!

Dessuten er først i snuten på 747 bare trangt. Annen Etage er "the shit"

Helt enig. Lufthansa sin 744 med 8 seter oppe er den beste kabinen jeg har prøvd! RIP!!

Back