Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Ja, null poeng. Sånn har det i grunn alltid vært, men mindre noe annet har vært spesifisert som f.eks mellom SAS og Etihad.

Synes egentlig det er litt "rip off".. Det er jo ganske dyre Pluss billetter og man kan da ikke engang velge sete, og havner da bak på monkey uten poeng. På våre booking systemer (Egencia) så er det SAS logo og SK nummer.

Returen er "operated by Jettime" - er det da samme opplegget?

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

OK - siste nå; Hva med lounge på OSL?

I januar var jeg en kjapp tur i Athen med SK-nummer og 117-billett (kjøpt via Egencia). OSL-ARN-ATH-CPH-OSL. Øko billett og EBG status. Det var SK metall i norden og A3 til/fra ATH.

Tilgang og bruk av lounge på OSL, ARN og CPH. I følge SAS-appen skulle det også være tilgang på ATH, men siden jeg hadde tidlig flight brukte jeg ikke tid på å teste om det funket.

Vil tro Plus vil gi det samme.

Re: Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Jeg gir meg ikke, og er litt trang-lært.

Nå har jeg booket flere turer til ATH (gjennom vårt reisebyrå) og på den ene nå ga jeg beng i SAS og booket vanlig økonomi med Aegean som selve flyselskapet. Da fikk jeg med en gang setevalg osv. Dette var før jeg la inn Senator kortet mitt.

Så denne flighten jeg har nå til uken irriterer meg litt da igjen det er en SAS Pluss og jeg er EDB - men null rettigheter og ikke en gang kan velge sete.. (Hverken Aegean, SAS eller reisebyrået kan fikse det). Kan jeg da be SAS legge inn Senator koden min på denne flighenbt også (det er "ekte SAS" på returen)?

Back