Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by Fly high
Mannen har jo et godt poeng, men han bør ta konsekvensen av det ved å finne seg en jobb som passer bedre med de verdiene han har.
Originally posted by OJB
Og fortsatt står internasjonal luftfart for kun 3% av totale globale CO2 klimautslipp.
Jeg skulle mene det er andre områder som kvalifiserer for oppmerksomhet hva utslipp angår foran flyreiser.
Originally posted by ph-ndr
Originally posted by Fly high
Mannen har jo et godt poeng, men han bør ta konsekvensen av det ved å finne seg en jobb som passer bedre med de verdiene han har.
Det er snodig at du kan være enig, men så si at han skal ut av bransjen?
Skal man få bukt med den eksplosive økningen i flyging og utslipp så må man desverre enten foreta en form for selvjustis i bransjen, som antakelig vil gå like bra som den minst ansvarlige idioten i bransjen vil, eller man må få en ekstern regulering på sikt. Sånn det skjer nå er alt annet enn "sustainable" eller ansvarlig.
-A
Originally posted by CK
Vil selge færre billetter
En avdelingsleder i Via Travel vil bremse salget av flybilletter.
http://www.standbynews.no/7160.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=25495&cHash=3f907c236d
Originally posted by MountainDew
Det er på tide flyselskapene begynner å informere passasjerene om forurensing. I media blir fly fremstilt som syndebukk nr 1, men landbruk(husdyr), bil og skipstrafikken er jo de virkelige store synderne.
F.eks brenner flaggruten mellom Stavanger - Bergen ca 4 tonn med diesel (1t/timen) men flyet klarer seg med under 1 tonn på hele samme strekning.
Originally posted by andeik
Originally posted by MountainDew
Det er på tide flyselskapene begynner å informere passasjerene om forurensing. I media blir fly fremstilt som syndebukk nr 1, men landbruk(husdyr), bil og skipstrafikken er jo de virkelige store synderne.
F.eks brenner flaggruten mellom Stavanger - Bergen ca 4 tonn med diesel (1t/timen) men flyet klarer seg med under 1 tonn på hele samme strekning.
Greit nok, vi er på et flyforum, men allikevel føler jeg at vi kan finne på å kritisere fly en gang i blant også.
Det er riktig at båt forurenser ganske mye, men fly er vel verstingen. At det går fly mellom Bergen og Kristiansand synes jeg er litt merkelig. Tog bruker 3 timer på denne strekningen. Fokker`n bruker 40 minutter, og da kommer flybuss, ventetider osv. i tillegg.
Dyr forurenser også mye. Èn ku slipper ut 100 kg Co2 daglig om jeg ikke husker rett. Kan vi ikke alle slutte å drikke melk og spise ost, så blir det mindre utslipp? Det er mye man kan gjøre. Redusering av reiser og endring av kosthold er noe man kan gjøre. Jeg som har hatt rundt 50 flyturer det siste året skal vel ikke si at jeg har gjort så mye selv for å forhindre utslipp, men jeg tror alle bør tenke seg om to ganger før man bestiller en flytur.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.