Registrere kredittkort i EB profil

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Mine registrerte kredittkort i EB-profilen ser ut til aa vaere slettet. Jeg klarer ikke aa finne ut hvordan det registreres igjen. Jeg vil ihvertfall ha registrert mitt Diners kort siden man faar 500 poeng i rabatt ved bestilling av bonusreiser. Noen som kan hjelpe?
 
Det er veldig strenge regler for hvordan dette kan gjøres. Ikke usannsynlig at SAS hqr droppet muligheten til å lagre kortet.
 
Det er veldig strenge regler for hvordan dette kan gjøres. Ikke usannsynlig at SAS hqr droppet muligheten til å lagre kortet.

Det staar fortsatt at man kan bruke kort fra profil under bestillingsprosedyren, men ingen av mine kort er lenger registrert. Hvis man ikke lenger kan registrere et Diners-kort er jo rabatten illusorisk og villedende.
 
SAS her i Norge lar deg ikke lagre slikt lengre. Det gjelder også ved kjøp av vanlige billetter. Det er visst det nye datalagringsdirektivet som setter en stopper for dette.

-A
 
SAS her i Norge lar deg ikke lagre slikt lengre. Det gjelder også ved kjøp av vanlige billetter. Det er visst det nye datalagringsdirektivet som setter en stopper for dette.

-A

Jeg forstaar, men hvordan faar man da rabatt for Diners-kort?
 
Korrekt!
Jeg tror SAS sliter litt da det er utrolig strenge regler for oppbevaring av kortdata. SAS huser kortbetalingene sine på internett selv pr i dag, og skal de fortsette med det, krever det utrolige investeringer i datasikkerhet og kvartalsvise revisjoner. Det er pt ingen aktør i Norge med eget internettsalg som huser egne godkjente betalingsløsninger. De aller fleste velger en såkalt re-direct løsning hvor man blir sendt over til en sikker, godkjent betalingsoperatørs nettside for å fullføre betalingen. Den mest kjente i Norge som driver med dette er PayEx. Jeg vil anta at SAS og Norwegian jobber med å overføre betalingsløsningene sine for internett til denne eller en lignenede aktør for å være sikret i fremtiden.

BF:cool2
 
Jeg forstaar, men hvordan faar man da rabatt for Diners-kort?

Man får 500 poeng for å bestille bonusreisen på nett uansett hvilket kort du betaler med, og det er ingen betingelse at du har lagret kortet ditt i profilen for å oppnå dette. Jeg bestilte bonustur for 4 dager siden, og betalte med Visa og fikk redusert uttaket med 500 poeng for voksen og 250 poeng for barn.

BF:cool2
 
Man får 500 poeng for å bestille bonusreisen på nett uansett hvilket kort du betaler med, og det er ingen betingelse at du har lagret kortet ditt i profilen for å oppnå dette. Jeg bestilte bonustur for 4 dager siden, og betalte med Visa og fikk redusert uttaket med 500 poeng for voksen og 250 poeng for barn.

BF:cool2

Det er riktig, nettbestilling gir 500 i rabatt som registreres i etterkant, men Diners gir deg 500 poeng i rabatt umiddelbart i tillegg til poengene som kommer i etterkant. "Prisen" som kom opp for f.eks. OSL-CPH var 11500 poeng i Economy. Etterpaa fikk man 500 poeng for aa ha bestilt paa nett.
 
Ja, dette kan jeg også bekrefte :)

Bestilte turen AES-OSL-AES. Betalte med VISA, og etter ca. en uke kom det opp Internet Booking Reward +500 points
:)
 
Så man får altså bonuspoeng for innenlands(nettpoeng)? :)
*Jeg fikk ikke plusspoeng når jeg bestilt innenlands for et par uker siden..Tilogmed 4 leg.
Noen form for etterlysningsopplegg?
 
hmm... det gikk noe tid før poengene stod opplistet...
De kommer også datoen etter utreise uansett om du har reiser etter, så sjekk om det er der ;)
 
hmm... det gikk noe tid før poengene stod opplistet...
De kommer også datoen etter utreise uansett om du har reiser etter, så sjekk om det er der ;)

Du misforstår. Man må ut med totalt 1000 poeng mindre per pers når man har kombinert Diners/EB-kort. Det gis et avslag i prisen på 500 ved bestilling + at man krediteres 500 poeng i etterkant for å ha bestilt på nett.

Kan noen SAS folk her hjelpe? Send gjerne PM.
 
Jeg ringte EB i Norge, da jeg har forsøkt å få tak i dem i USA uten hell. EB i Norge skjønte først ikke problemet og sa at man kun fikk 500 poeng for nettbestilling. Jeg viste til nettsidene, men da svarte de bare at jeg måtte kontakte medlemservice i USA. Enkel løsning når de ikke hadde noe svar. De visste ikke noe om regler for å registrere kredittkort o.l. Relativt kunnskapsløst m.a.o.
 
Back
Top