• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Refusjoner hos Swiss

Utflyttet

Ute på tur
Jeg lager like greitt en post her om dette siden jeg før eller siden kommer til å glemme det og prøve Google.

Swiss er treige med refusjoner, veldige treige. Jeg mailet de tidlig i mai, purret tidlig i juni og ringte de i dag og forklarte at 7 uker var veldig treigt.

Så snart jeg fikk de på telefonen så var det ikke noe problem, de lovet å ta saken samme dagen, og ting er faktisk ordnet nå.

Så hvordan får man tak i Swiss sin refusjons-avdeling? Man ringer de på +41 615 823 654, der tar de telefonen på tirsdager og torsdager mellom 09 og 17.

Sånn.

-A
 
Hadde akkurat samme sak med en annen LH-datter: Brussels Airlines. Avbestilte en fullfleks billett i November 2009, og fikk tilbake pengene i April 2010.

Da etter månedlige telefonsamtaler og mailer. Men de nektet å hjelpe før det var gått 3 mndr, noe som var "vanlig refusjonstid, og innenfor det de anså som rimelig tid".

Er det en LH strategi?
 
Widerøe og SAS er faktisk utrolig raske med refusjoner - og Norwegian trekker ikke full flex-billetter før flyvningen er utført :)
 
Back
Top