Redningstau i Cockpit for bruk ved nødsituasjoner
Takk til en dansk kaptein som ga meg instrukser ved å sitte på klappsete på en tur - jeg skulle følge 1.officer ved nødsituasjon på en A 330-300 og ble vist tauet og hvilket vindu som skal benyttes ved en nødsituasjon.
Aå mitt spørsmål til alle Kapteinere og 1.officer på forumet, hvor ofte har du testet og benyttet tauet på trening ??
Jeg antar at mange eldre i Cockpit er som andre - legger på seg litt etter alderen stiger og at kroppen ikke er like spenstig som i ung alder og kanskje sliter med å komme uta av vinduet og file seg ned på bakken( eller i vannet).
Vær ærlig - hvor ofte filer du deg ned og når var siste gangen du prøvde på det ?
Jan.
Takk til en dansk kaptein som ga meg instrukser ved å sitte på klappsete på en tur - jeg skulle følge 1.officer ved nødsituasjon på en A 330-300 og ble vist tauet og hvilket vindu som skal benyttes ved en nødsituasjon.
Aå mitt spørsmål til alle Kapteinere og 1.officer på forumet, hvor ofte har du testet og benyttet tauet på trening ??
Jeg antar at mange eldre i Cockpit er som andre - legger på seg litt etter alderen stiger og at kroppen ikke er like spenstig som i ung alder og kanskje sliter med å komme uta av vinduet og file seg ned på bakken( eller i vannet).
Vær ærlig - hvor ofte filer du deg ned og når var siste gangen du prøvde på det ?
Jan.
Last edited: