Redningsplan for Alitalia innbefatter Air One

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Litt usikker på om de får AirOne, og ikke minst Lufthansa, med på en slik løsning......

Så da skal man ødelegge to selskaper i stedet for ett som var den opprinnelige planen:drunk:

S

.. og i tillegg fratar man alle andre italienske flyselskaper alle trafikkrettighter ... :p

Oh yeah ... Bertulosconi rocks! :ITA

Heisann!

”Alle de store landene i Europa har sitt nasjonale flyselskap”

Hvilket Europa bor han i...? Snakker om arroganse...! Dette hoeres helt idiotisk ut og jeg ville trodd kun kunne skje i Sovjetunionen i de "gode" gamle dager... :drunk:

Jeg haaper at de andre europeiske selskapene og politikere vil blokkere dette... :angry:

Dag

Det hele høres nesten for utrolig ut til å være sant, men Berlusconi fornekter seg sjeldent. Jeg holder med Dag's betraktninger om Sovjettiden, eller tilbake til den gangen Braathens ble fratatt utenlandsflygninger for å gi dem til SAS...

Kjøpe "deler av Air One"? For hvilke penger da?
Air One var jo en av de opprinnelige budgiverne på Alitalia, og så sent som i juni utalte Air One at selskapet fremdeles var interessert.
En transakjon som innebærer at Alitalia overtar Air One (rubbel og bit i - med unntak av gjelden? - følge artikkelen fra Airwise som Hangar har hentet saken fra: http://news.airwise.com/story/view/1217501158.html), mot at Air One får aksjer i Alitalia, ser ut som et fordekt oppkjøp. Kommer selvsagt an på hvilken andel Air One får, men dete lukter face-saving (og med de investeringene Silvio har gjort i sitt eget ansikt er det viktig å ikke miste det....)

Back