Red Bull DC-6B till Rygge på lördag

HansJ

ScanFlyer Silver
Red Bull DC-6B till Rygge på lördag

Red Bulls DC-6B N996DM finns på Arlanda sedan några dagar och har gjort rundflygningar med anställda inom Red Bull.

På lördag fortsätter N996DM till Rygge. Jag har ingen mer info om avgångstid annat än på morgonen/förmiddagen, men ni som vill höra fyra R-2800 finner säkert något sätt att ta reda på exakt tid ;)

Jag var ute på rampen igår och tog några bilder, se nedan.

Här kan man även se några bilder på inredningen: http://www.sffsto.se/DouglasDC6BpaArlanda.htm

Film från rundflyg över Stockholm: http://www.supernative.com/blog/2009/08/redbull-gave-us-wings/

Attachments

• dc6a.jpg
    dc6a.jpg
    58.7 KB · Views: 632
  • dc6b.jpg
    dc6b.jpg
    66.8 KB · Views: 634
Last edited:
Re: Red Bull DC-6B till Oslo på lördag

Det er vel den som skal til flyshowet på Rygge kanskje? Et flott fly i alle fall - takk for bilder og fin video! :)

Åh? I så fall kanske den flyger direkt till Rygge. Personen som gav mig infon sa bara Oslo, och Rygge räknas väl till Oslo om man har god fantasi... på samma sätt som Skavsta och Västerås räknas till Stockholm.

ai,ai,ai,ai, for en fygemaskin. Flott video fra rundflygingen. Det var tydelig at de som var ombord likte low pass'en på Bromma.
Video'en frembrakte gode erindringer og minner fra Metropolitan-dagene med LN-KLK.
Lowpass'ene med Hans Arnegard og Jan Einarsen bak styrepinnene var uten sidestykke og omtales enda blant dem som var med.

Lowpass'ene med Hans Arnegard og Jan Einarsen bak styrepinnene var uten sidestykke og omtales enda blant dem som var med

2 herrer som kan/kunne sine ting det der ja!

Noen som helst mulighet for å få flydd med denne, til- eller fra Rygge, ev. rundtur den tiden den er der ?

Flying Bulls flight ops melder om dep. Arlanda lørdag 07:30, arr. Rygge 09:00. Ser ut som "early birds gets the worm" med tanke på bilder av damen når hun ankommer...

Eirik;
Sånn jeg forstår det har de ikke mulighet til å selge rundturer, grunnet forsikring. De har gitt "rides" til ansatte i Red Bull Sverige tidligere i uka. Kjøp ti kasser av vannet dems å se om det gir deg rettigheter til en tur i maskinen. ;)

Eller spandér på deg en tur til Namibia og reis med søsterskipet til N996DM på safari ut fra Windhoek. http://www.nca.com.na/index.html

Dette burde kanskje vært Scanairforum Tours første reisemål?

Trygve

Herlig, min første flytur var i BU DC 6B og glemmer det aldri, FBU-ARN i 1967..:nor

Herlig, min første flytur var i BU DC 6B og glemmer det aldri, FBU-ARN i 1967..:nor

Min første også. Braathens DC6 B fra Fornebu til Bardufoss. Tror også det var i 1967.

Moderator kanske kan ändra trådens namn från Oslo till Rygge?

Er ingen storfan av red bull-fargene, men det blir et koselig besøk uansett :)

Smaken er som baken :)
Jeg har sett maskinen endel ganger og synes den er griselekker. Det kan man egentlig si om store deler av flyparken deres. En av Alpha Jetene deres kom susende forbi igår, vil tro ifm Air Race i Budapest.

Re: Red Bull DC-6B till Rygge på lördag

Jeg syns ikke den er stygg, det er ikke det, jeg syns bare den burde vært i de originale fargene.

Re: Red Bull DC-6B till Rygge på lördag

Jippi, var redd jeg ikke skulle få se den i lufta siden jeg skal på lørdagen, men da får jeg sett den komme inn for landing ihvertfall :-)

Back