Raskt spørsmål til de som kjenner innmaten av en 777-200

Utflyttet

Ute på tur
Raskt spørsmål til de som kjenner innmaten av en 777-200

De av dere som har innsikt og kunnskap, er FOHE på en 777 felles mellom forskjellige typer motorer, eller er det et design som er unikt pr motortype?

Spørsmålet kommer herfra:

http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=867311&postcount=66

Ifbm med at sånn på overflaten ligner denne landingen på BA38 sin.

Det kan virke som om det er noe som er unikt designet for hver motortype, basert på ordlyden i denne saken:

http://www.flightglobal.com/news/ar...-of-trent-800-fuel-oil-heat-exchanger-323729/

-A
 
Last edited:
Re: Raskt spørsmål til de som kjenner innmaten av en 777-200

Heisann Utflyttet!

Jeg svarte paa dette i post #86, men det ble vel borte i alle de nye innleggene.

Heisann Utflyttet!


Quote:
Originally Posted by Utflyttet
Men mindre Google-foo'en min er svak i dag, så har Asiana PW4090-motorer og ikke Rolls-Royce, og slik jeg leste ting fra BA38 så var de problemene veldig knyttet til RR-spesifikt design. Det er mulig jeg tar feil, vi har andre her på forumet som vet mer.

Dag J., vet du om FOHE er felles for både PW og RR-motorer på 777, eller om det er et unikt design pr type?

Naa er jeg ikke ekspert paa P&W, men av det jeg forstaar har baade RR og P&W FOHE etter 1st steg motor dervet fuel pumpe, i motsetning til GE90 som har FOHE etter 2nd hoey trykk steget. Naa husker jeg at P&W ikke var underlagt det Airworthiness Direktivet som ble paalagt RR, og jeg vil spekulere paa at dette kunne ha noe med design av FOHE, der den varme oljen kommer i direkte kontakt med fuel inlet og vil forhindre ising av dette. Paa RR sin FOHE var det slik at is kunne legge seg paa fuel inntaket uten at det kom i kontakt med den varme oljen og dett ble redesignet paa RR senere.

Dag
 
Back
Top