Re: Rarotonga & Aukland
Jeg har også vært på Rarotonga. Det var riktignok helt tilbake i 1987, men det var som SQ 777 sier helt paradisisk. Jeg gjorde ikke stort annet enn å nyte strandlivet, men det var nydelig.
Jeg leide ikke bil, men moped, og det varet ypperlig fremkomstmiddel på denne øya. Også for det måtte man ha lokalt førerkort.
På den tiden kunne man ta sightseeingtur med fly over øya. Jeg var ute med en Cessna, og det kan anbefales - det var et fantastisk skue også fra oven.
Kjøpte hotellpakke gjennom Air New Zealand, noe som på den tiden var veldig gunstig. Husker ikke hva hotellet het, men det var på stranden, men fantastisk utsikt over solnedgangen
Når det gjelder Auckland, var jeg der og et par ganger på midten av -80-tallet. En helt grei by, men jeg vet ikke om det er et sted jeg spesifikt vil anbefale. Jeg tok noen dager i en by som heter Rotorua, ca 25 mil fra Auckland. Dette er en trivelig liten by, som ligger midt i et geotermisk område. Dvs at det er varme kilder som putrer over alt, og svoveleimen henger over byen. Der må man få med seg en tur til et område der aktiviteten er stor, med geysirer og boblende leiredammer. Jeg syntes det var riktig fasinerende.
Hvis jeg kommer på noe mer, skal jeg supplere seinere!

VC-10