Randi Flesland går av!!

BU9001/V2.0

ScanFlyer Gold
Randi Flesland går av!!

Hørte nettopp på P4 at Flesland går av med umiddelbar virkning.
Mer info kl. 1600 tror jeg.

Replying to Topic 'Randi Flesland går av!!'

Å heite... det var jaggu på tide! :cheers:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=111089

Olebno.

Stormet til PC`en og vant. ;)

En av moddene får vel slette en av trådene.

Hurra - da kommer alle flyene til å gå i rute fra og med i morgen :=)
Blir spennende å se om sykefraværet på Røyken reduseres nå....

Originally posted by BU9001/V2.0
Hørte nettopp på P4 at Flesland går av med umiddelbar virkning.

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Vert spennande å sjå om det no vert enklare for dei to partane å samarbeide, og at leiinga i Avinor tek flygeleiarane på alvor! Det burde ialllefall ligge til rette for eit noko betre samarbeidsklima vil eg tru. Men det at Randi Flesland gjeng av, er i seg sjølv ikkje nok til at det vert nok flygeleirara på 1-2-3.....

Et skritt på vegen. Lykke til videre, Randi.

:devot:

Det var forresten en herlig ondskapsfull karikatur av de to i Aftenposten nylig. :) Nåvel.

Alt kommer selvsagt ikke til å bli bra fordi Flesland har sluttet, men det kan som Kyrre skriver forhåpentligvis være et skritt på veien til å løse problemene som foreligger. Vi krysser fingrene.

(Hva er VGD, forresten?)

Et skritt nærmerer en løsning. Blir spennende om flygelederne klarer å legge seg på en linje som gjør at den nye sjefen føler at han kan møte dem og i felleskap komme fram til en løsning..

Originally posted by storg

Et skritt nærmerer en løsning. Blir spennende om flygelederne klarer å legge seg på en linje som gjør at den nye sjefen føler at han kan møte dem og i felleskap komme fram til en løsning..

Hmm... flygelederne ligger på en linje som sier at vi skal følge det regelverket vi er gitt. Det vil si at våre sjefer skal ha en faglig bakgrunn slik at vi kan diskutere på samme nivå.
Til nå har ikke dette vært tilfelle. Vi får se hvordan det går videre, men med Oddvar Maudal (Inne i bransjen) som konstituert flysikringsdirektør har allerede ballen begynt å rulle.

Vi har ikke så mye å feire. Trist at det måtte gå så langt. Trist at styret ikke har gjort grep tidligere. Trist at Skogmusa var så svak i forrige regjering.

Forsinkelsene kommer til å fortsette, men med en stadig renere luft er vi på vei. Ikke minst får vi nå forhold der vi kan si fra hva vi mener. Det var ikke tillatt i det forrige regimet, og det var derfor jeg sa opp jobben som ass. sjeffl. Så får vi se om jeg kanskje søker på min egen stilling når den blir lyst ut. :cool2

.

Attachments

• randi1.jpg
    randi1.jpg
    34.2 KB · Views: 29

Det var vel ingen annen utvei. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det har gått så lang tid før man innså dette.

Som sagt er vel neppe problemene løst med dette, men man starter med blanke ark og så får vi se hvor mange fargestifter man har igjen i Avinor.

Hurraaaaaa...

Og velkommen Nic ! Om enn inntil videre...Nic. Nilsen er en kjernekar...Har jobbet under han nå i 8 år og har fått dyp respekt for han som sjef...

Og nå blir Nic Nilsen,sjefen på OSL konstituert sjef for Avinor,og det er vel en mann med bred erfaring innen luftfarten.

Weeee

Forøvrig så hadde bussjåføren som hadde på en eller annen kanal som hadde denne nyheten i det jeg ga han mitt klippekort, aldri sett noen som var så glad for å betale når jeg brøt ut "Yeeehaa!"

Edit: skal aldri si aldri...

Fra Pressemeldingen

Randi Flesland sier;
... I den maktkampen som pågår må noen ta ansvar for helheten, organisasjonen og våre kunder. ...

Og det gidder hun ikke og stikker av?

Misforstå meg rett, jeg er glad hun slutter, men den kommentaren der var jo bare å skyte seg selv i foten..

Originally posted by ENGM RAMP

Hurraaaaaa...

Og velkommen Nic ! Om enn inntil videre...Nic. Nilsen er en kjernekar...Har jobbet under han nå i 8 år og har fått dyp respekt for han som sjef...

Nic har også en stor respekt i Røyken........Han er faktisk i mine øyne den absolutt best egnede person i Norge til å være direktør i Avinor. Som sagt så løser ikke RF's avgang noen umiddelbare problemer, men grunnlaget for bedre samarbeid og løsninger er helt klart tilstede.
Jeg er optimist!

Jepp. Om ikke problemene løses umiddelbart så har man ihvertfall kanskje fått noen verktøy å jobbe med videre.

Det må sies at jeg er forholdsvis skremt av hvor dårlig innsikt Fru Flesland viser med tanke på skyldfordelingen i denne saken. Som man gjentar og gjentar er ikke mistilliten til ledelsen kun uttrykket fra NFF. Samtlige organisasjoner har sagt fra. Grunnen til at vi ikke hører mer fra de andre er vel rett og slett at folk er redd for jobben...

At flygelederne og fullmektigene i Røyken har vært nødt til å ta hovedstøyten for elendig bemanningsplanlegging og særdeles kortsiktig innsparing (som må betales tilbake med renter om ikke lenge) får vi bare ta til etterretning og satse på at en ny ledelse vil ta tak i problemene der de FAKTISK ligger...

Jeg begynte med å ønske Randi god tur videre. Det ønsker jeg ikke lenger. :baeh

Back