Rånarar kan stoppe morgonfly

Re: Rånarar kan stoppe morgonfly

Det forklarer kanskje hvorfor det ikke går rutefly fra Norges rånehovdstad nr 1, Notodden...? :p

Her burde snuten vært på (rulle)banen.

Det forklarer kanskje hvorfor det ikke går rutefly fra Norges rånehovdstad nr 1, Notodden...? :p

Her burde snuten vært på (rulle)banen.
Til opplysning går det faktisk fly fra Notodden til Bergen.

Har latt meg fortelle at hotellet i Mosjøen slet med rånere for en del år siden. Der løste man problemet ved å stenge gatestubben (innkjøring forbudt-skilt) forbi hotellet på kveld- og nattestid.

Det må da være mulig for politiet å jage dem vekk? Jeg vil tro det er flere enn Widerøe som ikke er helt fornøyd med slike aktiviteter midt på natta. Det kan vel ikke akkurat positivt for hotellet at gjestene deres vekkes av sånt tull heller.

Hmm... Nok en paaminnelse om hvorfor jeg forlot gamlelandet:) Vokste opp paa Fauske, ser at ting ikke har forandret seg mye siden jeg flyttet derfra i -95

Det må da være mulig for politiet å jage dem vekk? Jeg vil tro det er flere enn Widerøe som ikke er helt fornøyd med slike aktiviteter midt på natta. Det kan vel ikke akkurat positivt for hotellet at gjestene deres vekkes av sånt tull heller.

Skal jeg være ærlig tipper jeg at det ikke er noe politi på jobb på natterstid i Ørsta.

Har de bare étt hotell i Ørsta, og plasserer de bestandig pilotene på rommene ut mot bråket? Tenker bare litt løsningsorientert her...

plasserer de bestandig pilotene på rommene ut mot bråket? Tenker bare litt løsningsorientert her...

tvert imot. Representanten for hotellet, Linda Haddal Røssevold, sier gjestene blir tilbudt rom på baksiden, men at de heller ikke der blir helt skjermet fra støyen.

Vidar

Jeg har bodd på dette hotellet i Ørsta, overhode ikke tilrettelagt for folk som MÅ sove, uansett tid på døgnet. Gardiner som mest er til pynt og ikke holder lyset ute, som gjør at man våkner alt alt for tidlig, da det er lyst på rommet fra kl 03.00, tror ikke det var aircondition heller, dermed må vinduer holdes åpne for å ha levelig romtemperatur og dermed blir man plaget av utvendig støy.

Isteden for å mase på at politiet skal ha permanent vakt i rundkjøringen, så kan hotellet tilrettelegge noen rom for crew, med aircondition og gode gardiner som holder lyset ute. At crew overnatter er noe som skjer så godt som hver natt, antar jeg.
Når det brukes ekstrabuss på Sunnmørsekspressen fra Oslo, så skal sjåføren overnatte på dagtid før han returnerer til Oslo natten etter, med 10 timers tur til Oslo og ankomst der kl 07 er dette hotellet rett og slett livsfarlig.
Hotellet som ligger nesten på rullebanen på Flesland er jo helt lyd og lysfritt

OT: Herlig med agurktid... Journalistene kan sitte og rote rundt i gamle artikler og lage en kjapp re-run av enkelte. Bare to kjappe telefoner til en pilot og en politimester:

journalist: - Er det fortsatt et problem?
pilot: - javisst, og en dag nå så kansellerer jeg et fly

journalist: - Politimester, jeg regner med at det fremdeles er høyeste prioritet hos dere?
politimester: - Det er høyeste prioritet og hele mannskapet er på saken.

Vips så har man en glimrende sak til avisen.

At crew overnatter er noe som skjer så godt som hver natt, antar jeg.

Jeg tipper WF har fire crew liggende (ser ut som det er to fly som står der om natta), de som kommer sent inn og skal sent ut, og de som kommer tidlig inn og skal tidlig ut.

Hva med å bruke et hotell i Volda istedenfor??

Er det noen gode alternativer der?

Har hørt at hotellet i Ørsta ikke er "verdens beste". Det er ikke bare å bytte hotell til et annet. Hotellet må bl.a. være åpent 365 dager i året, i tillegg har nok WF et sett med minimumskrav som skal tilfredsstilles for at de i det hele tatt skal kunne bruke det.

Den beste agurken hadde vel vært å gått til ordførere og truet med å støtte næringslivet i Sandane eller Sogndal ved å flytte nattstoppen, så er bygdekrigen i gang. :D

Last edited:

Det er jo ikke mer enn ca 20 km til det relativt nye hotellet i Ulsteinvik. Tror ikke det er samme rånermiljøet der ute og så ligger det i vesentlig hyggerligere omgivelser, etter min (ikke helt nøytrale) smak.

Widerøe burde true med å losjere seg inn der.

Hotellet som pilotene bruker, ligger akkurat der rånerne møtes, midt i sentrum, tviler på at politiet gjør så mye ;)

Back