https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216843Ingen som vet hva slags uttelling man får med lufthansa i EB?
Jeg har et dilemma som går på om jeg skal tjene poeng hos SAS eller United (eller et annet for den saks skyld). De siste årene har jeg hatt en til to turer med United hvert år og samlet poengene der. Det ga meg tidligere i år en t/r-reise OSL-FLL for bare noen hundrelapper som jeg satt svært pris på.
Jeg flyr endel, alltid i økonomi og klarer nok aldri gull hos den av de jeg samler poeng hos. Sølv-statusen gir meg ingenting da jeg ikke flyr særlig i ferier og sjelden har ekstra kolli. Såvidt jeg kan lese gir United-sølv heller ikke noe særlig fordeler verken i USA eller Europa. Valget bør nok bli den som kan gi meg mest igjen for poengene, enten ved oppgraderinger eller flyreiser og jeg har en liten bunke poeng hos de begge nå.
Skal forresten fly OSL-HKG i november og OSL-USM i januar og vet heller ikke hvor jeg skal putte de poengene. OSL-HKG i O gir vel 9500 poeng og OSL-USM bør gi rett over 11000 i Q og gi meg sølv i EB. Siden MilagePlus går på kalenderår rekker jeg ikke status der nå, og da er det vel bare å slenge alt til SAS? I så fall noen forslag til hva jeg bør gjøre med 20 000 poeng hos United?
Hola,
Jeg har flere kommende reiser med *A selskaper. SN til BRS via BRU, SQ til SIN via FRA, LX til ZRH og noen innenriks SK turer.
Slik jeg forstår det gir *A flyginger på rette klasser grunnpoeng, men gir de også kvalifiserende flygning i Eurobonus-programmet? Er det i så fall andre *A bonusordninger som gir bedre uttelling for reiser på *A selskaper enn Eurobonus, da jeg ofte ender opp med å måtte reise på andre selskaper enn SK?
--------
LN-AND
Jeg er EuroBonus Gold, men skal det nærmeste året på 2-3 langturer med LH i tillegg til mange korte turer med SK.
Vil det lønne seg å bruke Miles&More isteden for EuroBonus? Hvem har best tilbud på bruk av poeng (billigst poenguttak, flest plasser for uttak, letteste veien til status osv)?
Aldri hørt om Sky Alliance?
Hva mener du?Aldri hørt om Sky Alliance?
Hva mener du?