Råd fra foto-nerdene her?

Utflyttet

Ute på tur
Råd fra foto-nerdene her?

Jeg holder på kjede vannet av meg og er veldig rastløs, og lurer på om jeg skal ta en tur til Seattle og kombinere det med noe handling. Jeg har veldig lyst på en skikkelig zoom og en tripod, og har lest mye opp og ned, og lurer på om noen kan finne noe å utsette på å handle dette i USA:

Nikon 300mm AF-S VR IF ED
Gitzo 1325 tripod
BH-55 LR kulekode

(pluss filter til linsen og ymse annet smått til tripod).

Garanti-messig er det jo internasjonal garanti på Nikon-linser? Har noen erfaring med å få varer levert med FedEx til lokasjon i USA (BH er i NY, jeg vil til Seattle/Portland og besøke venner) mens betalingen skjer med kort fra Norge? Noen andre ting jeg bør være obs på?

-A

Replying to Topic 'Råd fra foto-nerdene her?'

Skal ikke si jeg vet mye om Nikon, men må si meg imponert over hvor impulsiv du er;

Jeg holder på kjede vannet av meg og er veldig rastløs, og lurer på om jeg skal ta en tur til Seattle og kombinere det med noe handling.

Noen må gjøre det, jeg vet det er en tøff jobb, men som sagt, jeg gjør det, helt frivillig. ;)

Jeg kan godt kalles fotonerd men har ikke peil på Nikon.

Det jeg aldri har fått til er å sende til en annen adresse enn billing-address.
Amazon har et sånn gave-system, men det virker som om de stort sett er unntaket.

Originally posted by ph-ndr

Jeg holder på kjede vannet av meg og er veldig rastløs, og lurer på om jeg skal ta en tur til Seattle og kombinere det med noe handling. Jeg har veldig lyst på en skikkelig zoom og en tripod, og har lest mye opp og ned, og lurer på om noen kan finne noe å utsette på å handle dette i USA:

Nikon 300mm AF-S VR IF ED
Gitzo 1325 tripod
BH-55 LR kulekode

(pluss filter til linsen og ymse annet smått til tripod).

Garanti-messig er det jo internasjonal garanti på Nikon-linser? Har noen erfaring med å få varer levert med FedEx til lokasjon i USA (BH er i NY, jeg vil til Seattle/Portland og besøke venner) mens betalingen skjer med kort fra Norge? Noen andre ting jeg bør være obs på?

-A

Aa faa varene levert med FedEx til en annen addresse enn den paa kortet, er sjelden noe problem. Vi har selv god erfaring med dette...det du boer sjekke er hvorvidt BH Photo selger Objektiver med Internasjonal Garanti, her i USA har pararell importerte Varer ofte ikke Internasjonal Garanti....

Back