• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rå Video.

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
Rå Video.

Denne ligger ute på Airliners.net.
Snakk om Takeoff da gitt.:clap

Airbus 330. :smile2

Som liker 757 mer og mer..... :wink

Re: Rå Video.

hmmmmmm har Reykjavik to flyplasser? for dette kan da ikke være Keflavik. Isåfall nytt for meg. Hvem flyr hit?

Rå Video. Ikke mange meterene før airborne der....

757 er et majestetisk fly og spesielt med winglets! Synd at produksjonen av det er stoppet.

Originally posted by MartinL
hmmmmmm har Reykjavik to flyplasser? for dette kan da ikke være Keflavik. Isåfall nytt for meg. Hvem flyr hit?
Jada, det er en flyplass rett utenfor sentrum, vil anta at det var byens "internasjonale" lufthavn før Keflavik.

Denne videoen viser tydelig hvorfor jeg er fan av denne raketten :)

Originally posted by brendas

Jada, det er en flyplass rett utenfor sentrum, vil anta at det var byens "internasjonale" lufthavn før Keflavik.

Takk. det var som sagt helt nytt for meg:-)

IATA Code: REK
ICAO Code: n/a
FAA Code:
Location Name: Reykjavik
Airport Name: Metropolitan / City Code
State/Province:
Country: Iceland
Longitude: 21.57W
Latitude: 64.08N
-------------------------------------------------
IATA Code: KEF
ICAO Code: BIKF
FAA Code:
Airport Name: Keflavik International
State/Province:
Longitude: 22.37W
Latitude: 63.59N
------------------------------------------------
IATA Code: RKV
ICAO Code: BIRK
FAA Code:
Airport Name: Reykjavik Domestic
State/Province:
Longitude: 21.57W
Latitude: 64.08N

REK er vel ikke i bruk lenger, mens KEF er den "store" hub'en og transitstasjon. RKV brukes mye domestic.. endel DASH og annet smått:godt.

Originally posted by brendas

Takk. det var som sagt helt nytt for meg:-)

Reykjavik brukes til innlandsflygninger, Keflavik er en ren utenriksflyplass.

Stilllig å ligge på loftleidir å kikke på Fokker50 som tar av i et sett til alle slag småsteder og til Grønnland tror jeg det er... :ICE

Svarte Balla da... :cry:

Når jeg åpner denne her på jobben så kommer det bare et liiiite bilde hvor bildet er koda / vrengt / uklart :angry:

Får IKKE sett den gitt!

Får du ikke høyreklikka og valgt "lagre som" heller, Rampen? Dere har vel Windows Media Player i tornet? :)

Quote: Originally posted by MartinL Quote: Originally posted by brendas Quote: Originally posted by MartinL hmmmmmm har Reykjavik to flyplasser? for dette kan da ikke være Keflavik. Isåfall nytt for meg. Hvem flyr hit? Jada, det er en flyplass rett utenfor sentrum, vil anta at det var byens "internasjonale" lufthavn før Keflavik. Denne videoen viser tydelig hvorfor jeg er fan av denne raketten Takk. det var som sagt helt nytt for meg:-) Reykjavik brukes til innlandsflygninger, Keflavik er en ren utenriksflyplass. Stilllig å ligge på loftleidir å kikke på Fokker50 som tar av i et sett til alle slag småsteder og til Grønnland tror jeg det er...
Ja den brukes til innenriks stort sett. Flugfelag Islands har fått sine 2 første Dash8 også. Så nå er det ikke bare fokker 50. Og så holder flyskolen(e) til her. I tillegg til innenriks har plassen endel trafikk med Business jets som mellomlander på vei til usa fra europa. Eller andre veien. Amerikanerene har faktisk også brukt plassen til stooore militærfly når det var dårlig vær på kef. Det var ganske tøft når de kom innover byen. Innflygningen til banen 757'n tar av på i videoen går rett over sentrum.

Stemmer nok det Kurt, her er Citrix etc for nesten alle penga :)

Jaja, jeg får stagg meg noen timer tel jeg kommer himmat i morra tidlig :)

Finnes en bedre video som viser dette, men den fant jeg ikke. Men mot slutten av dette videoklippet får man hvertfall se litt hvordan en 757 kan klatre hvis nødvendig.. hvis noen andre har et bedre klipp, kom med det. Det jeg egentlig så etter kommer flyet fra venstre mot høyre, og ikke omvendt som i denne videoen..

Husk å høyreklikke og fullscreen da..

Thomas - REK jo City Code, og dermed fortsatt gyldig? Funker i allefall på wideroe.no.

Atlantic flyr vel Vagar-Reykjavik også (dometic altså)?

Originally posted by Cedlind

Thomas - REK jo City Code, og dermed fortsatt gyldig? Funker i allefall på wideroe.no.

Atlantic flyr vel Vagar-Reykjavik også (dometic altså)?

Egentlig er Vagar-Reykjavik eneste utenlandsruteflyvning til og fra REK, resten går via KEF. Av og til flyr man også til Grønland fra REK men det er stort sett bare om sommeren ...

Men B-757 brukte jo ikke mer om 400-500 m for å ta av ... sssstillliiigggg ... :-) Det var sikkert bare crew ombord og 0 bagasje :-)

Back