Savner da bare litt mer på den forhenværende Linjeflyg Fokkeren. Det er den eneste som fløy i de fargene. Den klarer dere gutter - ellers skylder dere meg mer enn en :drink
19) Jeg tror vi går for den tredje ZS-XG registrerte og da ZS-XGX ex. SE-DGF. Dette var den eneste med røde motorer av de tre. Airquarius Aviation leide ut XGX til Air Express i desember 2002 og tidlig i 2003 fløy den for Rovos Air. Det er vel i løpet av denne perioden frem til Air Namibia ble neste leier i juli 2003 at dette bildet er tatt. Når den fløy for Air Namibia var det bare motorene som var røde og resten var hvitt unntatt en Air Namibia sticker over passasjervinduene foran.
Har du foto på hela maskinen ? Air Express Tanzania flög ju med 5H-JAS och den har man trott varit "Wet-leased from AirQuarius where it is ZS-JAS", 5H-JAS hade röda motorer ....
Men 5H-JAS hadde aldri ZS-XG_ registrering (som bildet faktisk viser) - de eneste med ZS-XG_ var de to som Fellowship nevnte (ex. SE-DGM og SE-DGN) + ex. SE-DGF.
Og LN-KOG har nok foto av hele maskinen og fasit![]()
Edit - var nok feil 747 KOG henviste til, Fellowship har jo allerede svart bedre foer meg - Sorry!
Forsoeker meg paa bilde # 2:
TF-ATX MSN 23711 (747-236B (opprinnelig levert til British Airways)) - Air Atlanta Icelandic mens den floey for MASKargo - og siden er det KOG gjetter jeg paa at bildet er tatt i AMS.
LN-KOG;994856 18) Mikael Carlsson gikk på trynet under Flying Legends i 2011 på Duxford som [B said:CFM[/B] etter hvert kom fram til (den mannen bør ikke fly jetfly, det går for fort).
19) En av Linjeflyg/SAS F.28 som havnet i Syd-Afrika. Men hvilken? Se dét skapte litt diskusjon mellom noen kloke hoder og en vestlending. Jeg har svaret og det var msn 11115 ZS-XGX som i et tidligere liv var PH-EFM og SE-DGF. ZS-JAS var msn 11225 og Air Express Zanzibar leide begge to fra AirQuarius. Bildet er tatt på Lanseria (HLA/FALA) i februar 2002.
Intressant bild , första gången jag ser ZS-XGX i Air Express colours ! SE-DGF (ex PH-EXM) avfördes ur svenska registret 25 oktober 1999 , såldes 26 oktober 1999 till Intensive Air Pty Ltd. och ferryflögs från Woensdrecht 27 oktober 1999 till Sydafrika, Sydafrikansk crew. De ex-SAS F28 som flögs till Sydafrika med SE-registrering ferryflögs av två kamrater till mig , Mats "Kiruna-Nisse" Nilsson och Göran Swenson som senaste åren varit flygchef i Flygande Veteraner med DC-3 SE-CFP.
OT Til slutt: Husker CFM senior fra denne tiden: -
Blir han innaskjærs skipper på det våte element i år også ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.