Tirsdag kvelvd og så langt har vi
1) Motivet er vel muligens ballongen... Halerotoren er ikke finsk eller norsk. Tatt på "et flystevne nær deg".
2)
Fellowship slår til med TF-ATX B747-200 ombygd til frakter, som Air Atlanta leide ut til diverse, bl. a. MAS Cargo. For lesere av
Airways burde hvor være mulig også...
3) Det er en svensk Saab AJSH37 Viggen, men hvor står den?
4) Inne blant mye unyttig informasjon fant
LN-KGL ut at det var Avro RJ-70 EI-COQ som SAS leide av Transwede for å fly ARN-LCY. Å kjøre bil over Trafalgar Square går greit -
uten passasjerer.
5)
LN-KGL har rett når det gjelder flyet i forgrunnen, men vi må ha mer om 747en. Le Caravelle Club of Swedens SE-DAI/852 SE-210 Caravelle III. Venter fortsatt på mer om 747-en.
6)
LN-BFT er enig med
1944vintage at det Beech King Air LN-MOE i Møreflyfarger, men han går videre og sier Kirkenes antaglig Lufttransport-operasion
7) En av Partnairs CV-580 foran en hangar som ikke er Braathens'.
8) Partenavia Observer LN-LML Fotonor Røros
9) Icelandair med innleid B737-400 på FBU i ca 1995, TF-FIE - ja, men
Fellowship, datoen?
10) Widerøe Norsk Air Fokker 50 på Torp. LN-BBA leid inn fra Busy-Bee (1991-92)
11)
Sarpingen87 og
CFM er inne på noe. City Airline med Embraer ERJ-145, men nærmere "hemmet" enn Sola.
12)
CFM mener som sagt det er SE-DSO med Halmstad 700 år på siden.
Fellowship sider det er en BAe-146. Skal vi gå for teknisk betegnelse eller hva den er mest kjent som? Malmö Aviation er det, åkke som.
13) Cessna 206 LN-MAQ FonnaFly Fornebu Sjøflyhavna langs Snarøyveien der den gikk i sin tid
14) SAS CV-440 Metropolitan LN-KLG på Kastrup er riktig.
15) Her har trekløveret
1944vintage,
LN-BFT og
LN-KGL kommet fram til at det er Islander G-BCWO, eks LN-MAC fra Norving og Teddy Air, eks SE-LAX fallskjermfly, Hebridean og her Blue Islands på Alderney i mars 2006. Det hører med til historien at en herværende forumist har mange timer på dette flyet i Norving før han gitt til SAS og nylig pensjonerte seg derfra.
16) Kunnskapsduoen
1944vintage &
LN-BFT gir oss Busy-Bee HS.125, men er ikke enige om det
of Norway eller
Airservice. De har snevret registreringen ned til LN-NPA,C og E. Da har
Fellowshipslått fast at selskapet var
Busy Bee Air Service. Og den ble registrert som HS i følge Kay Hagby.
17) Helt riktig,
dc-8-63. Det er en Conair A300 på en flyplass helt sør i Europa. Baneretningen er øst-vest og havet i bakgrunnen er Atlanterhavet - og da er det Faro.
18) Er helt riktig Mikael Carlsson på Flying Legends i 2011 med sin Fokker Dr.1 replika,
CFM, og så husket du plutselig at det var Duxford.
19) En av Linjeflyg/SAS F.28 som havnet i Syd-Afrika. Men hvilken? Bare i dette skjemaet så vidt jeg vet.
20) Noorduyn-bygd Harvard AT-16, eks LN-BNM fra Fjellfly på Hendon. Men hvor på Hendon? Stor plass det
