Quiz: Lavpris Flyselskaper

16/20. Feil på: Sterling og eierskap, RyanAir og Paris, Antall destinasjoner i spania for DY og antall ruter RyanAir har til Hellas

Men kunne ha jukset og sett på svarene til sirpjalle, da linken går rett til fasiten :)

5. Det første store lavprisselskapet i Europa var:

Her er rett svar ifølge testen EasyJet.
- Det stemmer jo ikke :angry:

Ryanair ble etablert i 1985 men mottok sin første 737 og startet low cost flights slik vi kjenner det i 1994.
EasyJet ble startet i 1995.

Regnes Kanariøyene med til Spania? Jeg mener jeg har vært borti situasjoner hvor de ikke gjør det.

18 her. Bommet også på RyanAir/EasyJet og antall ruter til "Spania". Nei, nå er det på tide å lage sin egen quiz..

Ryanair ble etablert i 1985 men mottok sin første 737 og startet low cost flights slik vi kjenner det i 1994.

Denne diskusjonen har vært oppe mange ganger. Men iflge bøkene til Simon Calder og Rigas Doganis er EasyJet det første store lavprisselskapet. Ryanair var mindre i starten men passerte EasyJet underveis.

Jeg fikk 18 rett på Quizen, bommet på antall ruter til ditt og datt.......

15 rette her. Ganske glad for det. Hadde vært flaut å vite for mye om LCCere!!:colgate:

Men spørsmålet om hvilket lavpris selskap SAS eier med svar Blue 1 er vel litt drøyt? Jeg har iallefall aldri sett Blue 1 som lavpris selskap. Iallefall ikke etter at jeg betalte 9000 kr for at de skulle fly meg til Finland for 2 år siden.

BF:cool2

Samme feil og 19/20.

Jeg har sagt det før - kunnskapen til folk her på forumet er nesten så det tipper over til "borderline" :D - Men at dere får til 20 av 20 riktige på en slik test basert på kunnskapen deres er rett og slett sjukt...:colgate:

17/20 og fornøyd med det.

Bommet på Easyjet/Ryanair, antall DY destinasjoner i Spanja (gad ikke telle) og navnet på et spansk lavprisselskap.

Hade 17 rätt av 20, däribland fel ovan, så det kanske var 18 egentligen :D
Övriga fel rörde Ryanairs flygtid till Stansted och något om Norwegian..

Back