QI lancerer CPH-VXO (Småland)?

jefi99

ScanFlyer Gold
QI lancerer CPH-VXO (Småland)?

Smaland Airport - ny destination for Cimber Sterling
Smaland Airport ved Växjö bliver Cimber Sterlings nye destination i Sverige. Hvilke ruter der eventuelt skal etableres vil offentliggøres under et pressemøde i den svenske lufthavn førstkommende tirsdag - den 31. januar.

SAS vil også deltage under det samme pressemødet.

http://www.boarding.dk/default.asp?id=2851

Re: QI lancerer CPH-VXO (Småland)?

Interessant. Umiddelbart tænker jeg jo at de åbner en rute til CPH, men omvendt har jeg min tvivl. Afstanden er vel lige kort nok, og der er god konkurrence fra øresundstog.

Det ser ikke ut til å være grenser for oppfinnsomhet til nye ruter for QI.
Dette kan umulig bli en "moneymaker" for selskapet.
Er det kun for å sysselsette fly de ikke umiddelbart kan kvitte seg med mon tro?

Men hvis der er grundlag for den rute, så kan de vel også overveje Kalmar, Ronneby, Jönköping (er den ikke prøvet for få år siden?). Eller hvad med Esbjerg? Ej, der blev jeg nok lidt useriøs :P

En må vel se det i sammenheng med Eier+Skyways.

edit:

Så innom http://www.svenskaflygbolag.com/

Og der står følgende:
Cimber Sterling och SAS presenterar
nyheter från Växjö flygplats (2012-01-28)

Tisdagen den 31 januari klockan 11:00 kommer
Cimber Sterling och SAS hålla en pressträff
vid Växjö flygplats (Småland Airport) där man
kommer presentera nyheter från Växjö flygplats.

Materuter for SAS ?

Last edited:

Skyways fløy selv den ruten tidligere, men la den ned etter konkurransen ble for sterk fra nettopp Øresundstog. Før broen kom var det en fin materute til SAS rutenettverk fra CPH, men det har ikke vært trafikk der de siste 5-6 år. Vanskelig å konkurrere med nesten timesfrekvens på Øresundstog og X2000 gjennom Småland til Kastrup.

Litt for sent for min del! Fløy Stockholm til Växjö med Skyways noen mnd tilbake. Toget videre til Køben vsr en katastrofe! Kjøreledning som falt ned. Hørt den før? Tre togbytter og fem timer senere var vi framme.

Litt for sent for min del! Fløy Stockholm til Växjö med Skyways noen mnd tilbake. Toget videre til Køben vsr en katastrofe! Kjøreledning som falt ned. Hørt den før? Tre togbytter og fem timer senere var vi framme.

Togene er helt fine de og tar deg normalt til Kastrup på drøyt 2 timer fra Växjö, men omstendighetene på infrastrukturen den bruker er vel som overalt ellers: påvirket av vær, vind og slitasje! :)

Dette kan bli bra! Perfekte tider for feed fra hele rutenettverket på CPH. Tidlig ut og sent hjem kan nok kapre litt fra tog og fra trafikken via ARN. Måtte de lykkes med forsøket! :)

Togene er helt fine de og tar deg normalt til Kastrup på drøyt 2 timer fra Växjö, men omstendighetene på infrastrukturen den bruker er vel som overalt ellers: påvirket av vær, vind og slitasje! :)

Tja, dersom en ser på togtilstanden er det vel kanskje marked for den ruta nå. Svenskene sliter så mye med regularitet at de til og med ser til Norge for å bli bedre...

Back