QI dropper 737 operationer på BLL

Jan

ScanFlyer Gold
QI dropper 737 operationer på BLL

Vel et ikke helt uventet tiltag !

Ser dog indtil videre ud til QI fastholder 5-6 x737 i sommerfartplanen !

Vi forventer ikke at få aktiviteter på leisure-ruter ud af Billund. Hvis ruterne skal tjene penge, skal de dække omkostningerne ved at positionere fly fra vores base i København. Vi prioriterer benhårdt og vil fremover kun fokusere på ruter, hvor vi kan tjene penge," siger Jacob Krogsgaard, der er Chief Commercial Officer i Cimber Sterling.

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=53269

Re: QI dropper 737 operationer på BLL

Det der undrer mig mest er denne.

"Jylland er utroligt stærkt på chartermarkedet. Det er den trafik, der vokser hurtigst ud af Billund," siger Jacob Krogsgaard.

Den trafik er ikke vokset de sidste 15 år.
Derimod er udenrigs hvor leisure ruterne hører under, mere end 3 doblet i samme periode, de sidste 5 år med en vækst på 100%
Sandheden er vist mere at FR har basket dem godt og grundig, på de gode ruter til syden.

Skaden er vist ikke særlig stor da det egentlig kun drejer sig om 3 ruter
Antalya, Chania og Nice. Málaga og Palma er allerede dækket godt ind med FR.
Men de 3 ruter kan jeg nu ikke rigtig få øje på hvem der skulle overtage.

For meg virker det som "Exit 737 Ops Del 1"...

Ser også ut som om Cimber gir opp konkuransen på CPH-AMS, og har også funnet ut at det er lite lønnsomt med CPH-SOF

I virkeligheden er det jo ikke særligt overraskende. QI har inden 737-ops drevet en god forretning og efter kun haft store underskud.

Naturligvis skal de cutte store dele af den trafik.

Faktisk er det jo positivt at de gør det, hvis de skal være en del af fremtiden af skandinavisk luftfart.

Jeg håber de går tilbage til at være et niche-selskab der har en væsentlig berettigelse i markedet og dermed over overlever på sigt. Det vil være den bedste løsning for både skandinavisk luftfart og QI.

Alt i alt positivt at de cutter og forhåbenligt bliver rentable. Jeg kan dog være bekymret over om du cutter hurtigt nok.

I virkeligheden er det jo ikke særligt overraskende. QI har inden 737-ops drevet en god forretning og efter kun haft store underskud.

Naturligvis skal de cutte store dele af den trafik.

Faktisk er det jo positivt at de gør det, hvis de skal være en del af fremtiden af skandinavisk luftfart.

Jeg håber de går tilbage til at være et niche-selskab der har en væsentlig berettigelse i markedet og dermed over overlever på sigt. Det vil være den bedste løsning for både skandinavisk luftfart og QI.

Alt i alt positivt at de cutter og forhåbenligt bliver rentable. Jeg kan dog være bekymret over om du cutter hurtigt nok.
Men stadig har den nye ejer jo ikke meldt ud hvad hans intensioner egentlig er, men jo før QI opgiver deres B737 ops jo bedre for dem. QI skal jo stadig flyve for SAS i minimum et år mere..

Hilsen Ole

Ser også ut som om Cimber gir opp konkuransen på CPH-AMS, og har også funnet ut at det er lite lønnsomt med CPH-SOF

De kuttet også CPH-BEG for en måned siden. At CPH-AMS forsvinner kommer ikke akkurat som noen bombe, å konkurrere med KLMs 6x daglige avganger, SAS' 5x daglige og Norwegians ene daglige avgang må jo være helt håpløst.

Jeg tipper neste som forsvinner er CPH-PRG...

Last edited:

Jeg tipper neste som forsvinner er CPH-PRG...

CPH-PRG drives som en god mix af biz og leasure, og flyves med ATR med 3 daglige rundture, så jeg tror at man har lidt bedre fat i den rute - dog uden at jeg har indgående kendskab til detaljer.
DY flyver 3x ugentligt, og OK har 2 x daglig - begge har dog noget større fly end QI.

Back