Qatar truer med å forlate OneWorld

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Qatar truer med å forlate OneWorld

Qatar og deres toppsjef har tidligere i mer eller mindre seriøs grad truet med å forlate OneWorld. Akkurat nå ser det ut som konflikten øker og det har brutt ut full ordkrig mellom Qatar og Qantas i alliansen. Hvis sistnevnte har et godt samarbeid med Emirates og Air France-KLM på utsiden av alliansen

https://amp.scmp.com/news/hong-kong...oure-not-happy-qantas-ceo-tells-qatar-airways

Leave if you’re not happy, Qantas CEO tells Qatar Airways in response to Oneworld exit threats

Re: Qatar truer med å forlate OneWorld

Jeg vil tro mange kunder vil slutte å fly med dem dersom de forlater OW. QR er gull for å sikre status da man får dobbelt opp med Tier Points (hos BA, hos andre heter det klanskje noe annet) når man flyr til asiatiske destinasjoner, så man opptjener status dobbelt så fort bokstavelig talt. Jeg har inntrykk av at mange flyr dem av den grunn, men selvsagt også fordi det er et awesome flyselskap med et flott produkt og et høyt servicenivå.
Jeg tror nok at det bare er hot air. Jeg vil bli svært overrasket dersom han gjør alvor av truslene.

Al Baker er vel litt sånn luftfartens Donald Trump...

Qatar må jo slite kraftig om dagen og da er det jo greit å skylde på de andre. Selv om jeg ikke nødvendigvis tror AA har så edle motiv heller.

Strengt vet jo ikke jeg noe om dette. Men retorikken hans minner meg om en sutrete og trassig unge i Washington.

Jeg vil tro mange kunder vil slutte å fly med dem dersom de forlater OW. QR er gull for å sikre status da man får dobbelt opp med Tier Points (hos BA, hos andre heter det klanskje noe annet)

Qatar ser for seg å inngå bilaterale avtaler, primært med de selskapene de har eierandeler i. Akkurat som f.eks Emirates og Qantas, hvor man vel tjener poeng hos hverandre

Ellers har han faktisk et poeng når han sier at allianser ikke er så viktig lenger

Back