Qatar starter Helsinki-Doha

Someone

Moderator
Medlem
Qatar har annonsert en planlagt rute til Helsinki. Foreløpig ikke noe om dato, fly og frekvens, med HEL er en av 14 nye ruter de nettopp har annonsert under ITB Berlin konferansen.

Så er spørsmålet om det er med eller uten Finnairs "velsignelse", uten at QR tror jeg ville brydd seg

PR7MP_CdGipVrW4AAoHEZ.jpg
 
Last edited:
.. men det styrker HEL som oneworld-hub.

Krabi, ja ... bør bli populær fra Norden. ;)
 
Redd dette kan gå hart utover IC satsingen til finnair.
Spesiel ruter som BKK som er prissensitive.


Vel, usikker på hvor mye det har og si og slik jeg klarer tolke begynner de faktisk med A320

Husk at Finnair allerede i dag møter konkurranse fra QR til BKK på de fleste av deres one-stop markeder. Og for HEL-BKK så har de jo fordelen av Nonstop.

Det er ikke umulig at det er endel andre som i like stor grad kan merke dette og som i dag har deler av trafikkstrømmen fra HEL og til f.eks Afrika etc
 
De "annonserte" nærmest HEL ifm OSL lanseringen så dette var på tide!

Enig, Gøteborg er så overmoden at det begynner å lukte!
Utfordringen er nok at den ligger i ytterkant av hva en 319/320 kan klare.
På en annen side er jeg overbevist om at de kan bære en daglig widebody.
 
Ørlite off-topic, men ser at Chiang Mai også står på kartet. Det betyr at jeg kan fly one stop med QR til hytta om det korresponderer brukbart med flightene fra OSL. @Someone; tider og flytype på DOH-CNX?
 
Jeg er pessimist. Finnene støtter sterkt oppom Finnair er min personlige erfaring. En finne som skrev på a.net skrev noe sånn som at Finnair, Norwegian og til dels SAS aksepteres. Punktum.

Har samme erfaring med de jeg jobber med fra Finland i samme selskap. Vi møtes gjerne i Stockholm, vi flyr SAS eller Norwegian avhengig av pris, tilgjengelighet og rutetider. Finnene flyr Finnair no matter what (ja, vi har samme reisepolicy i konsernet jeg jobber i).

Kan jo ta feil da!
 
Jeg er pessimist. Finnene støtter sterkt oppom Finnair er min personlige erfaring. En finne som skrev på a.net skrev noe sånn som at Finnair, Norwegian og til dels SAS aksepteres. Punktum.

Har samme erfaring med de jeg jobber med fra Finland i samme selskap. Vi møtes gjerne i Stockholm, vi flyr SAS eller Norwegian avhengig av pris, tilgjengelighet og rutetider. Finnene flyr Finnair no matter what (ja, vi har samme reisepolicy i konsernet jeg jobber i).

Kan jo ta feil da!

Du må ikke se deg helt blind på finnene. Det finnes også "en del" asiater som reiser til Finland fra et marked som Finnair blant annet har bygget opp i en årrekke.
 
Last edited:
Ørlite off-topic, men ser at Chiang Mai også står på kartet. Det betyr at jeg kan fly one stop med QR til hytta om det korresponderer brukbart med flightene fra OSL. @Someone; tider og flytype på DOH-CNX?

De har ikke lagt ut noe særlig info om denne, annet enn 3x ukentlig fra desember
 
Ørlite off-topic, men ser at Chiang Mai også står på kartet. Det betyr at jeg kan fly one stop med QR til hytta om det korresponderer brukbart med flightene fra OSL. @Someone; tider og flytype på DOH-CNX?

På Airliners.net skrivs att 787-8 ska användas på DOH-CNX
Who knows......det kanske blir en linje DOH-KBV-CNX-KBV-DOH?
 
eff 02AUG16 Doha – Pisa 1 daily A320
QR135 DOH0135 – 0655PSA 320 246
QR133 DOH0735 – 1310PSA 320 x246

QR136 PSA1035 – 1735DOH 320 246
QR134 PSA1635 – 2335DOH 320 x246

eff 07SEP16 Doha – Sarajevo 3 weekly A320
QR293 DOH0730 – 1155SJJ 320 357
QR294 SJJ1255 – 1840DOH 320 357

eff 28SEP16 Doha – Windhoek 4 weekly 787-8
QR1373 DOH0230 – 1040WDH 788 x247
QR1374 WDH1325 – 2310DOH 788 x247

eff 10OCT16 Doha – Helsinki 1 daily A320
QR299 DOH0135 – 0810HEL 320 236
QR301 DOH0815 – 1450HEL 320 x236

QR300 HEL1055 – 1715DOH 320 236
QR302 HEL1745 – 0005+1DOH 320 x236

eff 03DEC16 Doha – Auckland 1 daily 777-200LR, this is set to be world’s longest non-stop route
QR920 DOH0210 – 0430+1AKL 77L D
QR921 AKL1440 – 2210DOH 77L D

eff 06DEC16 Doha – Krabi 4 weekly A330-200
QR824 DOH0220 – 1300KBV 332 x347
QR825 KBV1955 – 2320DOH 332 x347

eff 12DEC16 Doha – Seychelles 1 daily A320, service resumption
QR678 DOH0245 – 0850SEZ 320 D
QR679 SEZ1925 – 2330DOH 320 D

The airline also plans service to Marrakech by July 2016, Skopje (3 weekly) by Nov 2016, Chiang Mai (3 weekly) by Dec 2016, Douala / Libreville by Jan 2017, Lusaka and Nice (5 weekly) by Summer 2017. Reservations for these service are not available.

http://airlineroute.net/2016/03/09/qr-aug16/
 
Qatar har väl många Airbus A320NEO beställda.
Tror ni DOH-HEL kommer flygas med A320CEO eller A320NEO?

Det vore kul om Qatar startar DOH-Göteborg 2017...med A320NEO

DOH-ARN startades med Airbus A319, sedan blev det A330-200/300 och nu 787-8
 
At QR ennå ikke er på GOT er for meg uforståelig og tyder på slett ruteutviklingsarbeid fra Swedavia. Er en åpenbar suksess med en daglig 320.
 
Problemet er nok rekkevidden, de må opp i en større maskin. Tror neppe det heller ville vært forbundet med problemer å fylle.
 
På Airliners.net skrivs att 787-8 ska användas på DOH-CNX

Who knows......det kanske blir en linje DOH-KBV-CNX-KBV-DOH?


Håper og tror du tar feil[emoji6] Det gir liten mening å fly til Chiang Mai via Krabi, da er enklere med stopp i Bangkok. Spesielt når QR har codeshare med Bangkok Airways mellom BKK og CNX.
 
Første reis DOH-HEL gikk med A350, var det bare en one-off eller skal den gå fast? Ligger inne med A320 i tabellen.
 
Back
Top